NOTÍCIES

L’informe de Modacc i Kantar mostra una recuperació progressiva del consum de moda

Clúster Català de la Moda (Modacc)

El mercat de la moda, després de viure una fase de recuperació progressiva a partir del segon trimestre del 2021 i fins al segon semestre del 2022, ha experimentat un estancament en la recta final de l’any anterior, situant el seu creixement en valor (€) en un 7,7% respecte al 2021. Així ho revela l’Informe pel Clúster Català de la moda MODACC elaborat a través del panel de de Consum de productes de moda de Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d’una mostra de més de 10.000 consumidors d’arreu de l’Estat espanyol.

Segons l'estudi, durant el darrer trimestre de l'any, les vendes han experimentat una reducció del -1,6% respecte al mateix trimestre de l'any anterior a causa de la davallada en la confiança del consumidor, que comença a percebre els efectes d'una inflació elevada.

Tot i que durant l'any 2022 el consum total de moda ha aconseguit augmentar els nivells de facturació un 7,7% en valor (€), les xifres del volum de compra s'han mantingut estables, el que demostra que s'ha produït un increment dels preus motivat pels costos de matèries primeres, energètics i de transport que ha hagut d'assumir la indústria durant els darrers mesos i que finalment, s'han acabat traslladant als preus dels productes.

La categoria que s'ha mostrat més dinàmica durant l'any 2022 ha estat la roba de bany, mentre que els exteriors de dona i nen s'han mantingut en valors similars als registrats l'any 2021. Ha estat la categoria de roba interior, la que menys havia sofert durant la pandèmia, la que al darrer trimestre ha patit una davallada tant en valor com en volum.

Malgrat aquesta recuperació progressiva, moltes de les marques de moda associades a MODACC han valorat positivament l'any, ja que, tot i les dificultats de l'entorn econòmic, han percebut una recuperació de l'interès per part del consumidor envers els productes de moda. Les empreses reconeixen una erosió en els marges a causa del fet que els costos han

crescut per sobre dels increments de facturació, però, tot i la incertesa sobre l'evolució del consum, esperen que aquest any 2023 es puguin recuperar les vendes prepandèmia.

L’estudi elaborat per KANTAR a petició de MODACC monitoritza trimestralment el consum de productes de moda a partir del seguiment de consum setmanal de 10.000 persones majors de 15 anys d’arreu de la Península i Balears, i inclou tots els canals de compra. Pel Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder prendre decisions estratègiques per tal de planificar les properes temporades.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies