Clúster Català de la Moda (Modacc)
El context econòmic actual està afectant de forma directa el mercat de la moda, a causa del control de despesa dels compradors, que manifesten preocupació per la situació actual i prefereixen controlar-ne les despeses, estalviar i prevenir. Els consumidors han reduït el nombre de visites de compra als establiments de moda i afirmen comprar estrictament allò necessari, prioritzant la recerca d'ofertes fins i tot fora de l'època de rebaixes. En aquest sentit, tot i que s'observa un increment del 7,3% en la despesa en moda durant el primer semestre del 2023, el volum de productes venuts només és un 2,1% superior. Així ho revela l'Informe per al Clúster Català de la moda MODACC elaborat a través del panell de consum de productes de moda de Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.
Segons l'estudi, durant aquest primer semestre de l'any se segueix experimentant un estancament en el trànsit de compra per part dels consumidors, juntament amb un increment mitjà del preu/unitat del 5,1%. Aquests dos factors fan que cada visita i contacte amb el comprador sigui cada cop més determinant per a la compra.
Després de dos anys d'estabilitat en relació a les compres de moda en línia, l'e-commerce torna a incorporar compradors recurrents. Segons l'estudi, Espanya és el país on més ha repuntat la compra en línia el 2023 (21,9%), per sobre d'Itàlia i França. A més, a Europa, Espanya ha estat l'únic país que ha impulsat les compres el primer semestre (+2,1%), mentre que a Anglaterra, Itàlia i França s'han vist disminuïdes.
Tot i la fràgil i volàtil recuperació, els consumidors reactiven la demanda sempre que trobin un equilibri adequat entre el preu i el valor del producte. En els dos primers trimestres de 2023, tornen a prendre impuls les vendes a les categories de punt exterior dona, en comparació al primer semestre de 2022, íntim dona, calceteria i interior home. Com a tendència observada durant el primer semestre del 2023, cal destacar que el consumidor es
mostra atent al preu, però cobra especial importància el valor del producte, és a dir, la relació entre el preu del producte i la valoració singular que realitza cada comprador, a funció del disseny, la qualitat, funcionalitat, confort, marca i altres atributs tangibles i intangibles.
En aquest sentit, moltes de les marques de moda associades a MODACC valoren de manera positiva l'evolució de les vendes de moda durant aquest primer semestre de l'any, especialment considerant el context d'inflació i d'incertesa que ha afectat les llars. A més, creix la consciència per part de les marques que el gran repte present i futur és assolir l'atenció dels seus clients amb una proposta de valor, diferent dins del mercat i molt adreçada a les seves necessitats i interessos.
L'estudi elaborat per KANTAR a petició de MODACC monitoritza trimestralment el consum de productes de moda a partir del seguiment continu de la compra de més de 10.000 persones més grans de 15 anys de tota la Península i les Balears, i inclou tots els canals de compra. Pel Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder prendre decisions estratègiques per planificar les properes temporades.
10 desembre 2024
La venda de productes de moda creix, però l’estancament dels preus limita l’avenç del sector a mitjà termini
Clúster Català de la Moda (Modacc)
24 maig 2023
El sector preveu un increment de les vendes durant l’any 2023 malgrat un cotext econòmic complex
La inflació, l’increment de preus en els subministraments i els costos energètics i laborals són les principals preocupacions del sector per aquest 2023
Els àmbits en que s’invertirà més pressupost són la digitalització de processos, el màrqueting i les eines d’e-commerce
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 maig 2022
De gener a març del 2022el sector tèxtil-moda s’ha apropat als 4.450 milions d’euros de facturació, un14,9% més el mateix període de l’any passat