Notícies

NOTÍCIES

El sector de la moda fa un gir positiu el 2024, impulsat per la represa de la demanda

MODACC

El sector de la moda ha tancat el tercer trimestre de 2024 amb resultats positius, gràcies a un notable increment en la demanda de productes. Aquest repunt contrasta amb la tendència dels darrers dos anys, en què el mercat va créixer principalment per l'augment dels preus. Tot i això, malgrat aquest impuls en el nombre d’unitats venudes, el desenvolupament del sector a llarg termini es manté moderat a causa de l’estabilització dels preus.

Algunes categories han destacat especialment pel seu bon comportament, obrint noves oportunitats de futur. Aquestes conclusions s’extreuen de l’informe elaborat per al Clúster Català de la Moda, MODACC, en col·laboració amb Kantar Worldpanel, l’empresa líder en estudis de mercat que ha analitzat les preferències de més de 10.000 consumidors a tot l’Estat espanyol.

Entre totes les categories analitzades — peces de punt exterior de dona, roba interior femenina, banyadors, calceteria, roba interior masculina i moda infantil —, la roba interior femenina destaca per haver incrementat el seu valor durant aquest període. Aquest creixement es deu a un augment continu dels preus per segon trimestre consecutiu, fet que consolida la seva tendència a l’alça i la posiciona com un dels productes de major creixement dins del sector.

La categoria de peces de punt exterior de dona ha aconseguit incrementar el seu valor, malgrat una disminució en la quantitat de productes venuts. Aquest resultat reflecteix la seva capacitat d’adaptar-se i mantenir-se competitiva fins i tot en un context desafiant.

La temporada d'estiu ha estat decisiva per a la categoria de bany, que va tancar el trimestre amb resultats positius gràcies a un final de temporada millor del previst. Tot i això, l'inici tardà de l'estiu va afectar el rendiment global de l'any, generant una lleu caiguda acumulada en valor des de gener fins a setembre de 2024.

Les categories de calceteria i roba interior masculina han tingut un bon rendiment, tant en la quantitat de productes venuts com en el seu valor. En particular, l'augment de la demanda de roba interior masculina ha estat fonamental per als bons resultats d'aquesta categoria durant el trimestre.

En canvi, la moda infantil ha seguit registrant una disminució en el seu valor, tot i que la demanda hagi augmentat. Aquesta tendència es deu a la caiguda dels preus, fet que està dificultant el creixement sostingut d'aquesta categoria a llarg termini.

En aquest sentit, David García, director del Clúster Català de la Moda, valora: "El sector ha demostrat una capacitat extraordinària per adaptar-se a entorns canviants com els viscuts en els últims mesos. El principal repte de futur de la majoria de marques associades és intentar incrementar el valor de les vendes de moda, per davant del volum."

Malgrat les diferències entre categories, el balanç general del sector durant el tercer trimestre és encoratjador. L’augment de la demanda en diverses àrees clau reflecteix una recuperació progressiva que obre noves oportunitats per al mercat. Tot i això, el sector encara s’enfronta a importants desafiaments, especialment en la gestió dels preus i la consolidació del creixement en valor a llarg termini. Aquests dades evidencien un sector en transició, amb grans possibilitats per a aquelles marques que sàpiguen adaptar-se als canvis i respondre a les noves tendències del mercat.

L’estudi elaborat per KANTAR a petició de MODACC monitoreja trimestralment el consum de productes de moda a partir del seguiment continu de la compra de més de 10.000 persones majors de 15 anys de tota la Península i les Balears, i inclou tots els canals de compra. Per al Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder prendre decisions estratègiques i planificar les properes temporades.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies