Davant d’un centenar d’assistents els ponents han presentat Retexcat, el projecte que aprofita el residu tèxtil post consum per fer un nou producte que es pugui vendre al mercat.
El passat dimecres 11 de juny, l’Institut Nacional d’Educació Física (INEF) de Catalunya va ser l'escenari de la primera jornada del II Congrés Catalunya Circular, una trobada anual que reuneix agents de l'àmbit públic, privat i tercer sector amb un compromís comú: la consolidació de l'economia circular a Catalunya. Enguany, el congrés s’ha centrat en els sectors dels envasos i embalatges, el tèxtil i la moda, la gestió de residus i la construcció.
El Clúster Català de la Moda (MODACC) va liderar una de les sessions més participades del Congrés, amb un centenar d’assistents, que va servir per abordar els reptes i les oportunitats del sector del tèxtil i la moda i va esdevenir un espai per conversar sobre els reptes i tendències del sector davant les normatives existents i futures en temes de circularitat.
En la sessió inicial, moderada pel director executiu de Modacc, David García, es va destacar la importància d'adaptar-se als canvis normatius per garantir la sostenibilitat del sector. La ponència va comptar amb la participació d’Ismael Aznar, soci responsable de Medi Ambient i Clima de PwC, que va fer un repàs de la regulació i normativa comunitària que serà d’aplicació a l’Estat properament, i Montse Figueres, consellera delegada de Sita Murt, que va explicar com afronta aquests canvis legals imminents una petita i mitjana empresa.
A continuació es va dur a terme una taula rodona moderada per la periodista Marina Llansana, en la qual es van debatre els reptes d'alinear i transformar la cadena de valor del tèxtil cap a la circularitat, i es va centrar en el projecte RETEXCAT, una iniciativa ambiciosa que, d’ara fins a finals del 2025, servirà per industrialitzar la cadena de valor del tèxtil reciclat post consum, i que compta amb la participació de 6 marques de moda i 10 empreses del sector industrial tèxtil català.
La taula rodona va comptar amb la participació d’Arancha Algás, directora general de Boboli; Clàudia Hosta, directora de circularitat de Mango; Josep Pagès, director general de Pagès Valentí; Marc Puyuelo, encarregat de l’estratègia i infraestructura de Coleo Recycling; i Pilar Chiva, directora de l’àrea d’economia circular de l'Agència de Residus de Catalunya. Tot ells van abordar temes com ara la transformació que han de fer les empreses per completar el procés cap a la circularitat, els reptes d’incorporar materials reciclats a les col·leccions, o bé la necessitat de conscienciar els consumidors perquè valorin la sostenibilitat de l’oferta de moda més enllà del preu.
Finalment, David García, director executiu de Modacc, va presentar diversos projectes destinats a la transformació del sector tèxtil cap a un model més circular que compten amb el lideratge o la participació del Clúster.
El Congrés Catalunya Circular, organitzat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya, té l’objectiu d’oferir un espai de trobada i de reflexió únic i crear una visió estratègica compartida que afavoreixi iniciatives i projectes de referència en diversos sectors pioners en l’àmbit de l’economia circular a Catalunya.
17 setembre 2024
LOLA CASADEMUNT, una marca de Cardedeu amb una gran personalitat pròpia, és l’encarregada de vestir l’equip de vela American Magic. Aquesta acció s’emmarca en la celebració de la 37a edició de la Copa Amèrica, sent-ne Barcelona l’amfitriona aquest any.
3 juny 2024
El sector de la moda ha experimentat un estancament de les xifres de facturació durant el primer trimestre de l'any 2024. Aquest fenomen és degut, en part, al fet que el cicle inflacionari està arribant al seu fi i ja no s'observa el mateix impuls en els preus que s'havien registrat els darrers dos anys. A més, comencen a aparèixer senyals d'un canvi en el comportament dels consumidors, que estan adoptant hàbits de compra més cautelosos, fet que pressiona a la baixa els preus al mercat de la moda. Així ho revela l'Informe encarregat pel Clúster Català de la moda MODACC a Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
29 abril 2024
El Clúster Català de la Moda, MODACC, ha celebrat per a primera vegada una jornada d’immersió estratègica de la industria de la moda. La trobada, que ha tingut lloc durant els dies 24 i 25 d’abril a l’EcoResort Mas Salagros, ha acollit més de 70 professionals del sector amb l'objectiu d'adquirir coneixements i experiències de líders sectorials, construir comunitat i compartir experiències amb altres professionals del sector, i finalment, generar noves idees i nous projectes per millorar la competitivitat i impulsar la moda catalana.