El sector de la moda ha tancat el primer semestre de 2024 amb un estancament de les xifres de facturació. Tot i que els valors de demanda es mantenen estables, i fins i tot han incrementat lleugerament en algunes categories, el mercat ja no rep l'impuls de l'augment de preus dels darrers dos anys. Com ja va passar en el primer trimestre, els preus han tornat a baixar, afectant el valor total del sector. Així ho revela l'Informe encarregat pel Clúster Català de la moda MODACC a Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.
Les categories analitzades -punt exterior dona, íntim dona, bany, calceteria, íntim home i moda infantil- han tingut un creixement més baix a causa de la caiguda dels preus, excepte la categoria íntim dona. Aquesta última ha recuperat valor durant el segon trimestre gràcies a un augment dels preus, després de tres trimestres seguits de baixades.
Les categories de productes vinculades a la dona, punt o íntim, són les que han tingut una millor evolució en aquest primer semestre de l'any 2024 mentre que les categories de roba infantil i bany han tingut una pitjor evolució, en bona part degut a les temperatures abans d'iniciar-se l'estiu.
Les xifres mostren que els consumidors estan modificant els seus comportaments de compra i que tendeixen a anar de compres menys vegades, però, quan ho fan, compren més productes. Així mateix, s'observa que les promocions han perdut protagonisme durant els darrers anys pel fet que els consumidors troben propostes de preus assequibles al mercat quan ho necessiten.
Un aspecte rellevant que mostra l'estudi és que, durant els darrers temps, la renda que tradicionalment es destinava a moda, ara dilueix amb altres categories com són els productes de bellesa, les experiències d'oci o la tecnologia i les subscripcions. La competència per l'interès del consumidor és ara més complexa que anys enrere.
Aquestes dades mostren que el sector alenteix el seu creixement . La pujada dels preus és difícil de mantenir i, tot i que la demanda en volum es manté estable, la facturació global del sector s’estanca durant el primer semestre del 2024 en comparació al mateix període de l'any anterior.
En aquest sentit, David García director del Clúster Català de la Moda valora "És cert que no s'ha produït un creixement del sector durant el primer semestre del 2024, però, considerant els efectes de la inflació i la climatologia d'aquest període, les dades són positives".
L'estudi elaborat per KANTAR a petició de MODACC monitoritza trimestralment el consum de productes de moda a partir del seguiment continu de la compra de més de 10.000 persones més grans de 15 anys de tota la Península i les Balears, i inclou tots els canals de compra. Pel Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder prendre decisions estratègiques per planificar les properes temporades.
10 desembre 2024
La venda de productes de moda creix, però l’estancament dels preus limita l’avenç del sector a mitjà termini
8 novembre 2024
Dimecres 6 de novembre es va celebrar el segon aniversari del Pacte per a la Moda Circular a Catalunya. A l’acte hi van assistir les empreses i entitats compromeses amb la circularitat del sector tèxtil i de la moda català.
28 octubre 2024
El projecte europeu JUST FASHION ha tingut el seu inici, el dilluns dia 28 d’octubre, amb la celebració de la primera reunió entre col·laboradors. Han sigut presents a la trobada en línia les 20 entitats, organitzacions i empreses que formaran part del projecte.