10 desembre 2024
La venda de productes de moda creix, però l’estancament dels preus limita l’avenç del sector a mitjà termini
8 novembre 2024
Dimecres 6 de novembre es va celebrar el segon aniversari del Pacte per a la Moda Circular a Catalunya. A l’acte hi van assistir les empreses i entitats compromeses amb la circularitat del sector tèxtil i de la moda català.
28 octubre 2024
El projecte europeu JUST FASHION ha tingut el seu inici, el dilluns dia 28 d’octubre, amb la celebració de la primera reunió entre col·laboradors. Han sigut presents a la trobada en línia les 20 entitats, organitzacions i empreses que formaran part del projecte.
21 octubre 2024
- Els col·laboradors del projecte, procedents de Dinamarca, Finlàndia, Romania i Espanya, van anar a Igualada per celebrar la Plenary Meeting els dies 17 i 18 d’octubre.
- CRAFTIT-4SD pretén revolucionar el món de la moda, unint la tradició artesana i la innovació tecnològica amb una visió sostenible i de respecte envers l’entorn natural i social.
3 octubre 2024
En el marc del saló internacional de la moda MOMAD, l’Asociación de Empresas de Confección y Moda de la Comunidad de Madrid (ASECOM) i el Clúster Català de la Moda i el Tèxtil (MODACC), dues de les principals Agrupaciones Empresariales Innovadoras (AEIs) del sector tèxtil i moda, van presentar el seu projecte “DigitaLabel”. Aquesta iniciativa busca aportar transparència i traçabilitat a tota la cadena de valor, dins de la normativa d’ecodisseny que entrarà en vigor l’any 2026, a més de fomentar la sostenibilitat, millorar la competitivitat i incrementar el vincle de les marques amb els seus clients. L’objectiu principal del projecte DigitaLabel ha sigut desenvolupar i experimentar un sistema de traçabilitat flexible i versàtil per a productes de moda mitjançant l’ús d’eines digitals que permetin optimitzar els recursos humans i les matèries primeres usats durant el procés de producció i comercialització.
30 setembre 2024
La contenció de la inflació i l'arribada tardana de les altes temperatures, han provocat un estancament en les vendes del sector moda
23 setembre 2024
Des d’ACCIÓ,s’ha publicat un ajut per a noves oportunitats de negoci.
23 setembre 2024
ACCIÓ ha llançat una línia de subvencions per a projectes de realització d'activitats de promoció internacional (Resolució EMT/324/2024).
17 setembre 2024
LOLA CASADEMUNT, una marca de Cardedeu amb una gran personalitat pròpia, és l’encarregada de vestir l’equip de vela American Magic. Aquesta acció s’emmarca en la celebració de la 37a edició de la Copa Amèrica, sent-ne Barcelona l’amfitriona aquest any.
25 juny 2024
Els dies 2 i 3 de juliol de 2024 tindrà lloc la sisena edició de l'esdeveniment de moda IGUALADAFIL que, en aquesta ocasió, presentarà les novetats en filatura per a la tardor-hivern 25-26 amb l'objectiu de facilitar la selecció de les matèries primeres que utilitzen les marques de moda en les seves noves col·leccions.
13 juny 2024
El passat dimecres 11 de juny, l’Institut Nacional d’Educació Física (INEF) de Catalunya va ser l'escenari de la primera jornada del II Congrés Catalunya Circular, una trobada anual que reuneix agents de l'àmbit públic, privat i tercer sector amb un compromís comú: la consolidació de l'economia circular a Catalunya. Enguany, el congrés s’ha centrat en els sectors dels envasos i embalatges, el tèxtil i la moda, la gestió de residus i la construcció.
3 juny 2024
El sector de la moda ha experimentat un estancament de les xifres de facturació durant el primer trimestre de l'any 2024. Aquest fenomen és degut, en part, al fet que el cicle inflacionari està arribant al seu fi i ja no s'observa el mateix impuls en els preus que s'havien registrat els darrers dos anys. A més, comencen a aparèixer senyals d'un canvi en el comportament dels consumidors, que estan adoptant hàbits de compra més cautelosos, fet que pressiona a la baixa els preus al mercat de la moda. Així ho revela l'Informe encarregat pel Clúster Català de la moda MODACC a Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.
14 maig 2024
Les empreses de moda catalanes s'inclinen cap a proveïdors de major proximitat a causa dels desafiaments en el transport des d'Àsia i les recents regulacions ambientals
30 abril 2024
Aquest dimarts, en una novaedició del 080 Barcelona Fashion Connect, 150 professionals de 20 països hanparticipat en el showroom virtual organitzat pel Clúster català de la Moda (MODACC), amb el suport del Departament d’Empresa i Treball. La trobada comercial virtual ha mantingut el format de show televisiu de la darrera edició, millorant l’espai en 3D amb elements personalitzats en funció de la marca expositora. Enguany, l’esdeveniment ha estat presentat a càrrec de la periodista de 3Cat i presentadora del canal 324, Bàrbara Arqué.
Al llarg del matí, les 16 marques expositores han presentat durant 15 minuts les seves col·leccions als més de 150 professionals assistents de països com França, Alemanya, Espanya, Bèlgica iItàlia. També hi han participat representants de plataformes d’e-commerce ialtres perfils professionals amb alta capacitat de compra dels Estats Units, Dinamarca, Regne Unit, els Països Baixos, Portugal, Lituània, Irlanda, Mèxic i Canadà, entre d’altres.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
29 abril 2024
El Clúster Català de la Moda, MODACC, ha celebrat per a primera vegada una jornada d’immersió estratègica de la industria de la moda. La trobada, que ha tingut lloc durant els dies 24 i 25 d’abril a l’EcoResort Mas Salagros, ha acollit més de 70 professionals del sector amb l'objectiu d'adquirir coneixements i experiències de líders sectorials, construir comunitat i compartir experiències amb altres professionals del sector, i finalment, generar noves idees i nous projectes per millorar la competitivitat i impulsar la moda catalana.
26 abril 2024
Les noves realitats geopolítiques, la manca d'una indústria tèxtil local desenvolupada i l'alt volum d'importacions del sector de la moda al Kazakhstan fan d'aquest país de l’Àsia Central una oportunitat destacada per a l'expansió de les marques catalanes de moda. En aquest context, ACCIÓ i el Clúster Català de la Moda MODACC han coordinat una missió empresarial al Kazakhstan, concretament a la ciutat d'Almaty, la principal metròpoli cultural i creativa del país.
El principal objectiu de la missió comercial ha estat facilitar el contacte entre les marques catalanes participants amb distribuïdors i compradors de cadenes de moda d’aquest país on la població jove, molt interessada per la moda, segueix les tendències internacionals i valora positivament les marques de moda europees. En aquest context, les empreses participants – Bóboli, Escorpion, Lola Casademunt, Massana, Punto Blanco, Sita Murt, Yerse i Avet – han tingut l'oportunitat de celebrar una trentena de reunions amb distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de moda del país. A més, les marques catalanes han realitzat un retail tour pels principals centres comercials de la ciutat d’Almaty – Sacks fith Avenue, Esentai Mall, Mega Centre, Luxus o Dostyk Plaza – que els ha permès conèixer l’oferta local per tal d’identificar oportunitats concretes per a la internacionalització de les marques catalanes de moda.
16 abril 2024
Els colorants i productes químics derivats del procés de tinció tèxtil que van a parar a les aigües residuals representa un gran problema per la societat, ja que no es poden eliminar amb mètodes simples i causen un elevat impacte ambiental. Aquests efluents estan caracteritzats per tenir una gran quantitat de càrrega de químics orgànics i d’agents colorants, baixa biodegradabilitat i una alta salinitat. Actualment, a Europa, es produeixen 108 milions de tones d’efluents contaminants cada any que estan carregats amb 36 milions de químics auxiliars. En aquest context, va néixer el projecte RECICOLOR per promoure una indústria de la moda més neta i respectuosa amb el medi ambient a partir de la implementació de noves tècniques de tinció tèxtil. Un projecte que acaba de completar la prova pilot amb uns resultats sorprenents.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
19 març 2024
Egipte reuneix els clústers de cotó i tèxtil més grans i productius del continent africà, atès que compta amb un procés integrat de producció, des del cultiu de matèries primeres -predominantment cotó- passant per la producció de fils, teixits, fils de filament i fibres, fins a la peça acabada. A més, per la seva localització geogràfica, el país es caracteritza per a ser un important centre d’exportació a Europa, els països Àrabs, els Estats Units i també a Àfrica. En concret, a nivell català, Egipte és un país proper on les empreses catalanes poden trobar fabricants i proveïdors de proximitat, de ràpid servei i flexibles en el modelatge i les quantitats.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
29 febrer 2024
El Clúster Català de la Moda (Modacc) aposta per la transformació digital i promou la innovació de la moda catalana mitjançant la seva col·laboració amb l’empresa Raona, desenvolupadors de Neural Fashion AI, la primera plataforma dissenyada per a la indústria de la moda que utilitza la intel·ligència artificial per ajudar a les marques i als diferents actors del sector a generar continguts visuals pensats per a les seves estratègies de màrqueting, com ara elaborar campanyes de llançament de col·leccions o complementar els seus continguts per a xarxes socials de manera continuada.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
27 febrer 2024
El Clúster Català de la Moda (Modacc) inicia l’any 2024 participant en tres grans projectes europeus relacionats amb el món de la moda, gràcies al finançament de quasi 892.683 € obtinguts de fons de la Unió Europea.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
31 gener 2024
Des del departament d'Innovació de Modacc oferim el servei de deduccions fiscals per activitats d'Investigació, Desenvolupament i Innovació (R+D+I). Aquest any, posem a la teva disposició aquest servei per a qualsevol activitat d'R+D i innovació tecnològica, sigui a través de projectes subvencionats o de projectes finançats de forma privada.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 gener 2024
SuitsUbest és un projecte d’investigació industrial que té per objectiu investigar, dissenyar i assajar un algoritme de RL en el món del marketing en el sector de la moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 gener 2024
El projecte MODA HUB busca respondre a aquesta necessitat proposant un projecte destinat a desenvolupar una plataforma de compartició de dades reals sobre l’evolució del ecommerce en el sector de la moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 gener 2024
Long Life Textile és un projecte d’investigació industrial que pretén generar evidència pel disseny, desenvolupament i prototipat d’un model que permeti allargar lavida útil dels productes tèxtils per la llar, assegurant la seva traçabilitat i transparència al llarg de tot el cicle de vida.