NOTÍCIES

MODACC impulsa una missió empresarial a Casablanca per reforçar les aliances euromediterrànies en el sector tèxtil

MODACC

MODACC ha culminat una nova missió empresarial al Marroc coincidint amb la celebració de Maroc in Mode, la fira tèxtil més rellevant del continent africà, amb l’objectiu de reforçar les connexions estratègiques entre les empreses catalanes i un ecosistema industrial que avui és clau per a la competitivitat del sector. Durant els dies de treball a Casablanca, les empreses participants han pogut conèixer de prop la dimensió real de la indústria marroquina, comprendre millor les dinàmiques del mercat i establir contactes d’alt valor orientats al desenvolupament de relacions comercials futures.

La missió ha combinat sessions de coneixement amb espais pràctics d’interacció. La presentació inicial del Moroccan Denim and Fashion Cluster, a càrrec de la Clúster Manager, i l’experiència i coneixement de més de 25 anys a la indústria marroquina per part del Director General, compartida per Erum Maroc van oferir una mirada directa sobre com operen les empreses del país, quins són els seus punts forts i quines són les claus per treballar amb proveïdors locals amb èxit. Aquest context ha permès a les PIMEs catalanes identificar noves oportunitats en un entorn productiu que destaca per la proximitat, l’agilitat i la capacitat d’adaptació.

La visita a Maroc in Mode ha estat l’eix central de l’acció. Amb més de 100 expositors i una presència internacional destacada, la fira ofereix un entorn idoni per generar contactes de valor: combina una agenda d’entrevistes prèviament programades amb oportunitats espontànies de networking que faciliten la connexió directa amb fabricants especialitzats, serveis tècnics i agents industrials. Aquestes trobades han estat clau per identificar possibles socis estratègics per a les marques catalanes. Els contactes generats obren la porta a futures col·laboracions que poden reforçar la resiliència de la cadena de subministrament i ampliar les possibilitats de producció flexible i de proximitat.

Aquesta acció reforça el compromís de MODACC amb la internacionalització del sector i amb la construcció d’aliances euromediterrànies que aportin valor real a les empreses. En un moment en què la moda necessita velocitat, sostenibilitat i traçabilitat, connectar Catalunya amb un hub industrial consolidat com el del Marroc no és només una oportunitat, sinó una estratègia per garantir competitivitat a futur.

Aquesta acció s’ha fet en el marc d’un projecte col·laboratiu amb el MDFC, gestionat per AMEC i impulsat per Ànima, en la línea del Clúster Business Connect.

Aquí, més informació: https://anima.coop/en/cluster-business-connect-selected-euromed-projects/

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies