El clúster reuneix una setantena de persones al Norrsken House Barcelona en un Talent Show amb empreses i alumni de les principals escoles de moda del país
El Clúster Català de la Moda (MODACC) ha celebrat aquest dimecres 17 de desembre a la Norrsken House Barcelona, el Talent Show “La Generació Z en el món creatiu”, una trobada que ha reunit prop de 70 assistents entre empreses sòcies del clúster i alumni de les principals escoles de moda de Catalunya. L’objectiu de la trobada era reflexionar sobre el paper del nou talent i el seu impacte en les pimes del sector.
La jornada es va iniciar amb la reunió prèvia de la Junta Directiva de MODACC, una sessió en la qual es van abordar qüestions estratègiques de futur i es va presentar la nova imatge gràfica de MODACC, que comença a implementar-se a partir d’aquest dijous 18 de desembre.
La segona part de l’acte, oberta als socis del clúster i a alumni que han participat en el programa Fashion Job de les escoles LCI Barcelona, ESDI, UPC i Qstura, va arrencar amb la benvinguda de David García, director executiu de MODACC, que va destacar “la necessitat d’integrar el talent de la Generació Z per superar els nous reptes de les empreses del sector de la moda i a la importància d’apropar les universitats i les empreses per facilitar el trànsit del nou talent al món empresarial”.
Estrena del documental La Generació Z en el món creatiu
Un dels moments centrals de l’esdeveniment va ser l’estrena del documental La Generació Z en el món creatiu, una peça audiovisual que posa el focus en la mirada dels nous professionals i en com poden contribuir a la transformació de les organitzacions, especialment de les petites i mitjanes empreses catalanes. El documental aborda les expectatives, valors i maneres de treballar de la Generació Z, així com els reptes i oportunitats que això suposa per al teixit empresarial.
Després de la projecció es va dur a terme una taula rodona amb alumni de les escoles protagonistes del documental en el projecte i professionals de la indústria, moderada per Clara N. Solé, membre de l’equip de màrqueting i comunicació de MODACC. El panell va comptar amb la participació de Huley Barry, de l’equip de recursos humans d’Accord Healthcare; Fernando Malagón, Responsable de Persones i Prevenció de Riscos Laborals de BUFF; Pablo Montanaro, director de The Animals Observatory i president de MODACC; Martí Bonany, alumni de la UPC; Carla Casademon, alumni de Qstura; Alexei Estopà, alumni de LCI Barcelona; i Maria Matutano, alumni d’ESDI. Tots ells van compartir experiències i visions sobre la incorporació del talent jove a les empreses del sector.
La jornada va finalitzar amb un espai de networking, pensat per fomentar el contacte directe entre empreses, estudiants i joves professionals, i per reforçar les connexions entre el món formatiu i l’ecosistema empresarial de la moda.
Nova identitat visual de MODACC
En el marc de la reunió de la Junta Directiva, MODACC va presentar la seva nova identitat visual, un projecte desenvolupat per SOLUBLE STUDIO que respon a la voluntat del clúster de liderar l’impuls de l’ecosistema de moda de Catalunya, facilitant el creixement de les empreses i generant un impacte positiu social i mediambiental en l’entorn”.
La nova imatge neix amb l’objectiu de dotar MODACC d’una identitat més contemporània, una imatge capaç de conviure de forma harmònica amb la diversitat de marques associades i alineada amb els valors de transformació digital, sostenibilitat, innovació i lideratge compartit. SOLUBLE STUDIO, especialitzat en la creació i gestió de marques en entorns digitals, ha abordat el projecte des d’una mirada estratègica, integrant branding, disseny i activació com a eines al servei del posicionament del clúster. El nou univers visual començarà a desplegar-se a partir d’aquest dijous 18 de desembre i s’anirà implementant al llarg de tot el 2026.
El Clúster MODACC
El Clúster Català de la Moda (Modacc) és una organització sense ànim de lucre que integra gairebé 150 empreses que desenvolupen la seva activitat al voltant del negoci de la moda a Catalunya i que representen 10.000 treballadors i 3.800 milions d'euros de facturació agregada. Modacc ofereix diverses eines de suport al desenvolupament competitiu de les empreses de l'ecosistema de la moda de Catalunya en els àmbits de la innovació, la internacionalització i el desenvolupament de l'economia circular, i realitza nombroses activitats de networking per estimular el negoci entre les empreses associades.
28 novembre 2025
El 26 i 27 de novembre va tenir lloc a l’Igualada Fashion Lab la reunió de llançament del projecte europeu MATRIX (Mediterranean Pathway for Circular Textiles), finançat pel programa Interreg NEXT MED i integrat per socis d’Espanya, Itàlia, Tunísia, Egipte, Palestina i Turquia.
12 novembre 2025
CLOENDA DEL PROJECTE RETEXCAT DESPRÉS DE DOS ANYS DE TREBALL CONJUNT
10 novembre 2025
Modacc, el Clúster Català de la Moda i el Tèxtil, ha organitzat REConèixer, una experiència exclusiva per als seus socis amb l’objectiu de descobrir el REC.0 Experimental Stores des de dins i conèixer de prop la transformació del barri del Rec d’Igualada.