El sector de la moda ha experimentat un estancament de les xifres de facturació durant el primer trimestre de l'any 2024. Aquest fenomen és degut, en part, al fet que el cicle inflacionari està arribant al seu fi i ja no s'observa el mateix impuls en els preus que s'havien registrat els darrers dos anys. A més, comencen a aparèixer senyals d'un canvi en el comportament dels consumidors, que estan adoptant hàbits de compra més cautelosos, fet que pressiona a la baixa els preus al mercat de la moda. Així ho revela l'Informe encarregat pel Clúster Català de la moda MODACC a Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.
Respecte el comerç exterior, també ha canviat de tendència. Després d'uns anys de creixement constant, les vendes del sector de la moda van reduir-se un 9% durant el 2023 i han continuat retrocedint durant el primer trimestre del 2024, mostrant un menor dinamisme del mercat a escala internacional.
El primer trimestre del 2024, les categories monitoritzades a l’informe estatal elaborat per Kantar Worldpanel - punt exterior dona, íntim dona, bany, calceteria, íntim home i moda infantil - han generat menys valor que el mateix període de l'any anterior. Algunes categories,com la roba íntima femenina i la moda infantil, mantenen la tendència negativa de facturació
observada els últims trimestres. Tot i que el volum global de compra d’articles de moda a l’estat ha sigut positiu durant aquest primer trimestre de l’any 2024, la facturació ha disminuït a causa de la caiguda dels preus.
Les categories de roba íntima masculina i calceteria, que havien mantingut una bona dinàmica durant l'any anterior, també han patit una reducció notable en els preus durant l'inici d'any.
Pel que fa a la roba de bany, tot i que el primer trimestre de l'any és generalment poc rellevant, s'han registrat menys compres i menys valor en comparació amb el primer trimestre del 2023, quan encara es trobava en una forta dinàmica de recuperació.
En aquest sentit, David García director del Clúster Català de la Moda valora "La climatologia adversa durant l'entrada de les temporades, els efectes de la inflació que refreden el consum i la recuperació d'una mentalitat més conservadora passada l'alegria viscuda després de la sortida de la pandèmia, són les responsables del poc creixement en el consum de moda durant el primer trimestre de l'any. De tota manera, caldrà veure l'evolució del segon trimestre per entendre millor la tendència de consum d'aquest 2024".
L'estudi elaborat per KANTAR a petició de MODACC monitoritza trimestralment el consum de productes de moda a partir del seguiment continu de la compra de més de 10.000 persones més grans de 15 anys de tota la Península i les Balears, i inclou tots els canals de compra. Pel Clúster Català de la Moda, disposar de dades de consum fiables i posar-les a disposició de les empreses associades és clau per poder prendre decisions estratègiques per planificar les properes temporades.
17 setembre 2024
LOLA CASADEMUNT, una marca de Cardedeu amb una gran personalitat pròpia, és l’encarregada de vestir l’equip de vela American Magic. Aquesta acció s’emmarca en la celebració de la 37a edició de la Copa Amèrica, sent-ne Barcelona l’amfitriona aquest any.
13 juny 2024
El passat dimecres 11 de juny, l’Institut Nacional d’Educació Física (INEF) de Catalunya va ser l'escenari de la primera jornada del II Congrés Catalunya Circular, una trobada anual que reuneix agents de l'àmbit públic, privat i tercer sector amb un compromís comú: la consolidació de l'economia circular a Catalunya. Enguany, el congrés s’ha centrat en els sectors dels envasos i embalatges, el tèxtil i la moda, la gestió de residus i la construcció.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
29 abril 2024
El Clúster Català de la Moda, MODACC, ha celebrat per a primera vegada una jornada d’immersió estratègica de la industria de la moda. La trobada, que ha tingut lloc durant els dies 24 i 25 d’abril a l’EcoResort Mas Salagros, ha acollit més de 70 professionals del sector amb l'objectiu d'adquirir coneixements i experiències de líders sectorials, construir comunitat i compartir experiències amb altres professionals del sector, i finalment, generar noves idees i nous projectes per millorar la competitivitat i impulsar la moda catalana.