NOTÍCIES

El Clúster Català de la Moda reuneix més de 70 professionals per a reflexionar sobre les transformacions sectorials

Clúster Català de la Moda (Modacc)

  • Adquirir coneixements, construir comunitat i generar  noves idees i projectes, entre els principals objectius de les jornades 
  • La trobada ha comptat amb ponències i activitats de  destacats líders vinculats a les indústries del disseny

 

El Clúster Català de la Moda, MODACC, ha celebrat per a primera vegada una jornada d’immersió estratègica de la industria de la moda. La trobada, que ha tingut lloc durant els dies 24 i 25 d’abril a l’EcoResort Mas Salagros, ha acollit més de 70 professionals del sector amb l'objectiu d'adquirir coneixements i experiències de líders sectorials, construir comunitat i compartir experiències amb altres professionals del sector, i finalment, generar noves idees i nous projectes per millorar la competitivitat i impulsar la moda catalana.

La jornada va començar dimecres 24 amb la benvinguda de la presidenta de Modacc i consellera delegada de Sita Murt, Montserrat Figueras, seguida d'una presentació a càrrec de Pablo Montanaro, vicepresident de Modacc i CEO de The Animals Observatory. En aquesta presentació es va explicar el com i per què de la jornada d'immersió estratègica de la moda catalana. Montanaro va destacar que “L'objectiu d'aquesta jornada és  elaborar un full de ruta concret que sigui determinant per impulsar el sector a  escala internacional i obrir una etapa de creixement sòlid.”.

Durant la tarda, van tenir lloc tres ponències. La primera, a càrrec de Francesca Tur, CEO de Tendències TV i Berta Segura, directora de DMentes Agency, es va centrar a subratllar la complexitat del món contemporani i en afrontar aquesta complexitat sense por i amb un propòsit. Seguidament, va tenir lloc la presentació "Explorant els sentits: la  fusió entre moda, tecnologia i l'art de l'olfacte en l'era digital" de la mà de Camila Tomàs  VP Innovation & Technology del Grup Puig que va mostrar solucions tecnològiques capaces d’agregar valor als consumidors i generar conversió per a l’empresa,. Finalment, Jordi Herreruela, director del Cruïlla Barcelona Festival i Joan Francesc Bañó, director de GameBCN van parlar sobre l'èxit de les indústries creatives a Catalunya, destacant el potencial de la creativitat i el talent local per diferenciar-no internacionalment. 

Per últim, es va celebrar l’Afterwork Experience, una ponència que va comptar amb la participació de Xavier Duran, CMO de PDPAOLA; Xavier Bombardó, conseller delegat de Holistex Group; i Alejandro Porras, Fundador d’ALOHAS. Durant la conversa es va destacar la necessitat de disposar d’un marc regulador clar i també l’existència d’instruments de mesura, per tal d’implementar la sostenibilitat a partir de criteris objectius.

L’endemà va tenir lloc una dinàmica de Design Thinking  conduïda per la consultora Tàctica, en la qual els participants van idear possibles iniciatives per reforçar la creativitat i la sostenibilitat com a trets diferencials de la moda catalana. La jornada immersiva finalitzava amb dues darreres ponències. La primera a càrrec de Tim Eaves, conseller delegat de Quadpack, centrada en reflexionar com el capitalisme pot ser conscient; i per últim, Silvio Elías, co-fundador de Veritas & Change-maker, va parlar del propòsit com a brúixola per al desenvolupament de l’activitat empresarial.

Montserrat Figueras, presidenta de Modacc ha valorat la jornada com un èxit: “Crec que s´han assolit els objectius que ens vàrem  marcar. Les dues jornades de reunions i ponències han estat una gran  oportunitat per a trobar sinergies entre les empreses associades al Clúster amb  la finalitat d’impulsar i reforçar la competitivitat del sector”.

La jornada ha estat organitzada per Modacc, ha comptat amb el suport del departament d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya i ha estat patrocinada per l’empresa de logística especialitzada en moda, Sevica i el bufet d’advocats Graells March.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies