Clúster Català de la Moda (Modacc)
Resum
El procés de pandèmia ha afectat especialment el món del retail-moda canviant el pes dels diferents canals de venda, físic i online, accelerant l'increment en la comercialització de productes de moda des de plataformes d'e-commerce pròpies o de tercers. Aquest increment, en alguns casos exponencial, porta els operadors i marques ben posicionats al món online, a plantejar-se la presència en múltiples marketplaces virtuals. Després del creixement al seu propi canal “online”, la presència a marketplaces nacionals i internacionals com Amazon, Zalando, Mirakl del Corte Ingles, etc… afegeix més possibilitats de venda i millors condicions per a la rotació dels seus estocs.
Però les eines actuals per a la gestió de la informació multimèdia del producte no disposen de les funcionalitats necessàries per respondre als formats requerits per cadascuna de les plataformes. Això obliga les empreses que volen ser presents a diversos marketplaces, a gestionar els continguts, sincronitzar catàleg, tarifes, estocs atenent els protocols i formats de cada plataforma, repetint feines i sense tenir la seguretat que estan sincronitzats correctament.
L'objectiu del projecte FMODA-PIM és desenvolupar un programari PIM - Product Information Management, que permeti a les marques de moda tenir centralitzada la gestió de catàleg i continguts multimèdia, i una integració fàcil de la seva oferta de productes a diverses plataformes d'e-commerce , duna manera eficient, i optimitzant les oportunitats de venda.
Descripcions multi-idioma, fotos múltiples per producte, vídeos, segmentació del catàleg afectada pels criteris de cada Marketplace, quins segments del catàleg es comparteixen a cada marketplace ...tot gestionat en un únic contenidor de dades que via API, automatitzi la pujada informació als diferents marketplaces.
Poder compartir l'estoc, publicat en temps real als diferents markets, de manera que l'entrada d'una comanda de venda des de qualsevol refresqui la posició d'estoc via API a la resta.
Participants: Modacc, Intarex, Simorra i AldoMartins
Finançat per: Línia de suport a Agrupacions Empresarials Innovadores del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.
Resultats:
El projecte donarà lloc a una plataforma basada en el programari PIM - Product Information Management, que permetrà a les marques de moda poder centralitzar la gestió de catàleg i els continguts multimèdia, així com poder integrar l'oferta de productes a diverses plataformes d'e-commerce , duna manera eficient, simultàniament per així, optimitzar les oportunitats de venda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 gener 2024
SuitsUbest és un projecte d’investigació industrial que té per objectiu investigar, dissenyar i assajar un algoritme de RL en el món del marketing en el sector de la moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 gener 2024
El projecte MODA HUB busca respondre a aquesta necessitat proposant un projecte destinat a desenvolupar una plataforma de compartició de dades reals sobre l’evolució del ecommerce en el sector de la moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
30 gener 2024
Long Life Textile és un projecte d’investigació industrial que pretén generar evidència pel disseny, desenvolupament i prototipat d’un model que permeti allargar lavida útil dels productes tèxtils per la llar, assegurant la seva traçabilitat i transparència al llarg de tot el cicle de vida.