Notícies

NOTÍCIES

Empreses catalanes de moda incorporen la gestió de la sostenibilitat social i mediambiental de la mà del Clúster MODACC

Clúster Català de la Moda (Modacc)

Marques com Buff® o Bóboli implementen la metodologia BCORP per integrar la sostenibilitat social i mediambiental a processos i productes

Vuit marques de moda catalana han participat en un programa d’entrenament de sostenibilitat i valor compartit gràcies a un projecte pilot d’ACCIO de la Generalitat i el Clúster Català de la Moda (MODACC) per avançar cap a la transformació sostenible i un model corporatiu socialment responsable. L’objectiu del programa és incorporar la sostenibilitat en el propòsit de les empreses tèxtil-moda, a través de les operatives i els seus models de negoci, i que això els permeti generar impactes positius al llarg de la cadena de valor. Durant el programa els participants han conegut i provat la metodologia BCORP, una eina que permet avaluar el seu grau de sostenibilitat i millorar-lo.
Des del mes d’octubre i fins al mes de març, les empreses Bóboli, Original Buff, S.A., Punto Blanco, Naulover, The Animals Observatory, Fanjoya, Col&Bri i T2T Solutions han realitzat diverses sessions de treball conjunt i seguiments de periodicitat setmanal per identificar, des d’una perspectiva de 360 graus, punts de millora i integrar la sostenibilitat empresarial en termes socials i mediambientals. Algunes de les bones pràctiques que ja tenen en marxa les empreses són, entre d’altres, l’ús de materials de baix impacte en les seves col·leccions, l’ús de materials reciclats a les peces, l’anàlisi de l’impacte associat als seus processos i als productes, la gestió del cicle de vida dels productes i algunes estratègies de recuperació i reutilització a les pròpies botigues. En les àrees de treballadors, clients i governança, que també s’analitzen, és on les empreses mostren més solidesa i bones pràctiques.
El Clúster Modacc destaca que cada vegada són més les empreses catalanes del sector tèxtil-moda que treballen per generar impactes positius a través de les seves operatives i oferir productes més sostenibles, un camí a través del qual el Clúster els acompanya, adaptant-se als diferents ritmes de cada una de les empreses, traçant fulls de ruta personalitzats i segons el seu grau de maduresa. Modacc considera que ara és el moment de començar a alinear les empreses tèxtils amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides (ODS). El programa l’ha dut a terme Modacc amb la Consultora Roots4sustainability gràcies a un programa pilot d’Acció de la Generalitat de Catalunya.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies