Clúster Català de la Moda (Modacc)
Modacc, el Clúster Català de la Moda, ha celebrat una nova assemblea general en la qual s’ha constituït la nova junta directiva, encapçalada per la nova presidenta, Montse Figueras Domingo, propietària de la marca Sita Murt, que agafa el relleu de l’actual president David Dimas, directiu de Simorra. La jornada també ha servit per exposar l'evolució del sector l'any 2022, repassar la memòria d'activitats del 2022 i, també s'ha realitzat el tancament econòmic de 2022 i presentat el pressupost per aquest any 2023-24.
Entre les prioritats estratègiques del clúster, destaca la transformació digital de la indústria de la moda, centrada en projectes que promouen l'aplicació d'intel·ligència artificial a la gestió d'estocs o en la previsió de la demanda, les plataformes d'integració client-proveïdor o l'optimització de tecnologies i processos d'e-commerce.
La sostenibilitat és una altra de les principals línies de treball de MODACC. En aquest àmbit, el clúster acompanya a les empreses a desenvolupar una estratègia i un pla d’acció de sostenibilitat individualitzat per a avançar-se a la regulació europea i generar impactes positius, fruit de l’activitat empresarial. MODACC és membre del Pacte per a l’Economia Circular en la industria tèxtil i moda, impulsat per la Generalitat de Catalunya, i està fomentant entre els associats projectes de recollida de residu tèxtil en botigues, millora en la valorització d’aquest residu i incorporació de matèries primes reciclades en les noves col·leccions.
La internacionalització de les empreses catalanes de moda és també una ferma aposta del clúster. A més d'acompanyar a les empreses a fires i missions de prospectiva
comercial, durant els darrers anys, MODACC, ha estat capaç de crear nous esdeveniments de promoció comercial internacional utilitzant eines digitals. Així mateix, el clúster, empra la xarxa dels projectes europeus en els quals participa per ajudar a les empreses a accedir a nous mercats.
En aquest sentit, la nova Junta assegura la continuïtat de projectes com la implementació del model de valor compartit en les empreses del sector, els esdeveniments digitals per promocionar la Moda Catalana a mercats de destí potencialment interessants, l'impuls de la circularitat en el sector o els projectes europeus Cre@active, Cloth i Transitions, en el marc dels quals s'organitzen trobades internacionals, seminaris i conferències, per fomentar la presència internacional de les empreses associades. A més, el gener del 2024 està previst l'inici del projecte Craft Revitalization Action for Futureproofing the Transition to Innovative Technologies for Sustainable Development (CRAFT- IT4SD), el qual neix amb l'objectiu de transformar el sector tradicional cap a nous processos de disseny i producció sostenibles mitjançant tecnologies digitals, co-disseny, gamificació i realitat augmentada, entre d'altres. Aquest nou projecte comptarà amb la participació d'una desena de socis del Clúster i es desenvoluparà a països com Dinamarca, Finlàndia, Països Baixos, Suècia, Romania i Espanya.
La nova Junta vol mantenir l’excel·lent col·laboració amb organismes públics com l’Agència Catalana ACCIÓ, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda o l’Agència Catalana de Residus a Catalunya i impulsar la relació amb els Ministeris d’Indústria i Transició Ecològica per ajudar al sector en els importants processos de transformació que està experimentant.
17 setembre 2024
LOLA CASADEMUNT, una marca de Cardedeu amb una gran personalitat pròpia, és l’encarregada de vestir l’equip de vela American Magic. Aquesta acció s’emmarca en la celebració de la 37a edició de la Copa Amèrica, sent-ne Barcelona l’amfitriona aquest any.
13 juny 2024
El passat dimecres 11 de juny, l’Institut Nacional d’Educació Física (INEF) de Catalunya va ser l'escenari de la primera jornada del II Congrés Catalunya Circular, una trobada anual que reuneix agents de l'àmbit públic, privat i tercer sector amb un compromís comú: la consolidació de l'economia circular a Catalunya. Enguany, el congrés s’ha centrat en els sectors dels envasos i embalatges, el tèxtil i la moda, la gestió de residus i la construcció.
3 juny 2024
El sector de la moda ha experimentat un estancament de les xifres de facturació durant el primer trimestre de l'any 2024. Aquest fenomen és degut, en part, al fet que el cicle inflacionari està arribant al seu fi i ja no s'observa el mateix impuls en els preus que s'havien registrat els darrers dos anys. A més, comencen a aparèixer senyals d'un canvi en el comportament dels consumidors, que estan adoptant hàbits de compra més cautelosos, fet que pressiona a la baixa els preus al mercat de la moda. Així ho revela l'Informe encarregat pel Clúster Català de la moda MODACC a Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.