Clúster Català de la Moda (Modacc)
El dijous 31 de març secelebrarà una nova edició del 080Barcelona Fashion Connect, el showroom organitzat pel Clúster català de laModa (MODACC) i la Generalitat de Catalunya. La trobada comercial, que té llocen el marc del 080 Barcelona Fashion, serà novament en format digital, unamodalitat sorgida arran de la pandèmia que ha resultat exitosa ja quemultiplica l’assistència de compradors internacionals i això acaba suposant unincrement del nombre de contactes, reunions bilaterals i acords de vendaaconseguits durant la jornada.
Una vintena de marquescatalanes de moda de dona exterior i complements ja ha confirmat la sevaparticipació a l’esdeveniment per presentar davant de compradors d’arreu delmón les seves col·leccions per a la propera temporada. Entre les marquesinscrites hi ha Aldomartins, ESCORPION, Sita Murt, Guitare, LOLA CASADEMUNT, TORRAS,DESIGNERS SOCIETY, NOU MOSCADA, LEAP CONCEPT, PERPETUMMOBILE, Baluard Barcelona,Miu Sutin, YOLANCRIS, Una Somiatruites, Brava Fabrics, Mimochula, MUS&BOMBONi Mirror in the Sky, i es preveu que aquesta mateixa setmana s’acabin d’omplirles poques places que encara queden disponibles per a expositors.
Al llarg de tot el dia 31 demarç, les marques podran explicar online els seus trets distintius i presentarles seves col·leccions durant 15 minuts, i a més també podran fer trobadesbilaterals amb els compradors inscrits, la majoria agents, distribuïdors, representantsde plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals amb alta capacitatde compra internacional. Les places per a compradors encara estan obertes, ides de l’organització es treballa amb especial interès per aconseguir el màximnombre de visitants d’indrets com Croàcia, Eslovènia o Austràlia a través deles oficines de la Generalitat en aquests països, ja que es tracta de mercatsamb alta capacitat de compra i interessats en la moda que es fa a Catalunya. Ala passada edició celebrada el mes d’octubre de 2021 es va batre rècord d’assistènciaal Showroom amb 180 compradors internacionals.
Tot i que només dura un soldia, la plataforma on se celebra l’esdeveniment es manté operativa durant totel mes següent perquè les marques puguin deixar-hi documents i vídeos d’interèsper als agents, i els compradors amb diferències horàries respecte Europapuguin visualitzar els continguts quan sigui més escaient.
El president de Modacc, DavidDimas, confia que el certamen comercial 080Barcelona Fashion Connect ajudi a recuperar les vendes internacionals finsarribar a les xifres prepandèmia. Per Dimas “la internacionalització, juntament amb la digitalització i lasostenibilitat, és un dels grans reptes competitius del sector, i per aixòesdeveniments com el showroom virtual són vitals per ajudar a les empreses dela moda a obrir nous mercats”.
El showroom 080 BarcelonaFashion Connect és el primer acte que se celebra en el marc de la 29a ediciódel 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril en format digital.
13 novembre 2025
MODACC ha culminat una nova missió empresarial al Marroc coincidint amb la celebració de Maroc in Mode, la fira tèxtil més rellevant del continent africà, amb l’objectiu de reforçar les connexions estratègiques entre les empreses catalanes i un ecosistema industrial que avui és clau per a la competitivitat del sector.
1 octubre 2025
EL CLÚSTER CATALÀ DE LA MODA VA ACUDIR A LA FIRA INTERNACIONAL DE PARÍS WHO’S NEXT EN LA SEVA EDICIÓ “SUMMER NEVER ENDS”
8 setembre 2025
El Clúster Català de la Moda (MODACC), amb el suport de la Fundació Privada per a la Innovació Tèxtil (FITEX), ha organitzat una missió comercial a Düsseldorf, considerada una de les capitals de referència de la moda a Alemanya i a Europa.