NOTÍCIES

Una seixantena de marques de moda catalana s’interessen pels productors tèxtils tunisians

Clúster Català de la Moda (Modacc)

Aquesta setmana ha tingut lloc la trobada professional entre empreses productores tèxtils tunisianes i marques de moda catalanes. El projecte, que té com a objectiu promoure les relacions comercials entre marques de moda europees i productors tèxtils i de confecció dels països del Nord d’Àfrica, s’ha desenvolupat durant tres dies al nostre territori, i els assistents han tingut l’oportunitat de compartir coneixements i estrènyer aliances entre dues indústries altament competitives en el sector de la moda.

La trobada - organitzada per l’International Trade Center amb la col·laboració de MODACC, el Clúster Català de la Moda i el suport d’entitats com el CEPEC (Centre de Promotion des Exportations de la Tunisie.) i FITEX – va iniciar-se amb un showroom celebrat a l’Expo Hotel Barcelona, que ha comptat amb quasi un centenar de visitants de més de seixanta marques d’empreses tèxtils de Catalunya. Els assistents, van poder veure exposades peces tunisianes de denim, punt i plana, llenceria, roba de bany i roba esportiva, d’una vintena d’empreses tunisianes.

Per tal de fer encara més enriquidora la trobada, els productors tèxtils tunisians, van poder gaudir de dues jornades de visites a empreses i centres tecnològics del tèxtil del nostre país. L’expedició tunisiana va visitar l’empresa TEX-51 d’Igualada, l’Escola de Teixits de Canet de Mar i el centre Tecnològic EURECAT de Mataró; posteriorment va assistir a l’Igualada Fashion Lab i el Centre Tecnològic FITEX, on les marques Escorpion, Punto Blanco i Thermapren, van presentar les seves empreses davant dels productors; i fins i tot, van visitar el Fackship Store del Barça a la Rambla de Barcelona.

Les empreses catalanes i tunisianes han valorat aquestes jornades d’intercanvi entre les industries de la moda de les dues riberes del mediterrani, com extraordinàriament positives al permetre’ls connectar amb empreses, institucions i centres de coneixement amb els quals poder iniciar nous projectes d’aprenentatge o comercials.
El programa tindrà continuïtat amb la visita de marques i distribuïdors catalans a Tunísia durant el proper mes de novembre per tal d’aprofundir en possibles relacions comercials bilaterals, iniciades al showroom de Barcelona.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies