TRES MARQUES SÒCIES DE MODACC HAN DESFILAT A LA SETMANA DE LA MODA DE MADRID, PRESENTANT LES SEVES PROPOSTES PER A LA TEMPORADA PRIMAVERA-ESTIU 26.
La Mercedes-Benz Fashion Week es va celebrar a Madrid del 17 al 21 de setembre, festejant el 40è aniversari de la setmana de la moda a la capital, en la seva 82a edició. Les marques de moda que van desfilar van presentar les seves propostes per a la temporada primavera-estiu 2026. Les desfilades d’aquesta edició han sortit d’IFEMA, ocupant altres espais de la ciutat, com per exemple la Galería de Cristal del Palacio de Cibeles.
El primer dia de la setmana de la moda madrilenya, 17 de setembre, SIMORRA va presentar la seva col·lecció “Fractal”. Es tracta d’una proposta que convida a fer una pausa enmig del caos per observar allò que la naturalesa té a dir. La inspiració prové dels seus patrons i de la bellesa de la geometria natural. Des de l’any 2006, quan la família Dimas va adquirir l’empresa i la seva direcció artística, el protagonista ha esdevingut el material, convertint-se en el narrador principal de les col·leccions de la marca catalana i en la seva autèntica musa. La paleta cromàtica de la proposta cerca la coherència, presentant peces en blanc i negre per simbolitzar l’ordre, en tons verds i taronges per mostrar la part orgànica, i en groc i vermell per donar vida a les pulsions vitals.
El segon dia de desfilades, 18 de setembre, va pujar a l’escenari The Label Edition, marca fundada a Catalunya l’any 2019. La col·lecció es va diferenciar per l’ús de ratlles i estampats florals amb inspiració japonesa, més enllà d’allò que és obvi. La firma es fixa en una cultura que valora l’equilibri, l’artesania i la bellesa d’allò que no és evident. Les siluetes combinen patrons tradicionals amb un disseny contemporani i funcional, amb estructures voluminoses i siluetes marcades. Els detalls d’artesania donen autenticitat, veracitat i delicadesa a la proposta. La paleta cromàtica emula la naturalesa japonesa i els teixits escollits es caracteritzen per textures naturals i lleugeres.
Lola Casademunt by Maite va desfilar el 19 de setembre, tot portant a la vida la seva col·lecció Blooming Desert. La proposta parla del contrast entre la naturalesa salvatge i la delicadesa de les flors, proposant un viatge de safari als espectadors. La marca reinventa l’animal print, segell de la casa, amb tons vibrants i estampats florals XXL. D’aquesta manera, fa una oda al contrast entre el desert àrid i les flors que hi creixen amb força i vitalitat, tot convertint-se en una metàfora de la capacitat de la dona de reinventar-se i brillar, fins i tot, en els espais més hostils. Les peces destaquen pel seu caràcter sofisticat i fresc, decorades amb transparències, serrells i lluentons. La paleta cromàtica escollida evoca l’alba africana, amb una energia càlida i vibrant.
Així, les tres marques catalanes han presentat la seva proposta i declaració d’intencions a la capital espanyola, consolidant-se com a referents en el sector del tèxtil i la moda de l’Estat. Cadascuna, des de la seva singularitat, ha trobat en la naturalesa un llenguatge creatiu propi que connecta amb la seva essència i discurs estètic. Aquestes col·leccions no només projecten talent i identitat, sinó que també reflecteixen la vitalitat d’una moda catalana que continua expandint horitzons i demostrant que el seu potencial no té límits.