Egipte destaca com un dels principals centres de fabricació tèxtil de cotó a l'Àfrica, amb una cadena de valor completa que abasta des de la matèria primera fins als processos de acabat de peces. Gràcies a la seva ubicació geogràfica, a poc més d'una setmana en vaixell des de Barcelona, facilita el transport de mercaderies i el comerç amb Europa en general.
En aquest sentit, el Clúster català de la moda (Modacc) ha organitzat juntament amb el projecte 'Reforma i Desenvolupament del Comerç a Egipte (TRADE)' el showroom Made in Egypt els dies 8 i 9 de maig a l'icònic Hotel Casa Fuster de Barcelona. Aquesta trobada professional va comptar amb la participació d'una vintena de productors egipcis del sector tèxtil i de la confecció, els quals van presentar els seus productes de denim, punt, plana, roba de bany, roba esportiva, mitjons i roba interior a al voltant d'un centenar de marques del sector de la moda que van visitar el showroom. Aproximadament el 80% dels visitants eren de Catalunya, tot i que també van participar empreses d'altres regions, principalment Madrid i Galícia.
Al llarg de les dues jornades del showroom, es van dur a terme més de 500 reunions entre les diverses marques visitants i els productors egipcis que van presentar les seves capacitats industrials. Aquesta iniciativa continuarà en els pròxims mesos amb una visita d'empreses catalanes a El Caire, coincidint amb la celebració de la Fira de Productors Tèxtils del Nord d'Àfrica coneguda com a Destination Africa.
David García, director del Clúster Català de la Moda, va destacar que aquesta iniciativa marca el primer pas cap a la creació d'aliances estratègiques entre empreses d'ambdós països, amb l'objectiu d'elevar la competitivitat del sector tèxtil i de la confecció a la regió euro-mediterrània.
Aquesta iniciativa forma part del projecte TRADE, finançat per USAID (United States Agency for International Development), en col·laboració amb el Clúster català de la moda (Modacc), el Consell d'Exportació de Roba d'Egipte, el Consell d'Exportació Tèxtil d'Egipte i el Govern d'Egipte.
26 abril 2024
Les noves realitats geopolítiques, la manca d'una indústria tèxtil local desenvolupada i l'alt volum d'importacions del sector de la moda al Kazakhstan fan d'aquest país de l’Àsia Central una oportunitat destacada per a l'expansió de les marques catalanes de moda. En aquest context, ACCIÓ i el Clúster Català de la Moda MODACC han coordinat una missió empresarial al Kazakhstan, concretament a la ciutat d'Almaty, la principal metròpoli cultural i creativa del país.
El principal objectiu de la missió comercial ha estat facilitar el contacte entre les marques catalanes participants amb distribuïdors i compradors de cadenes de moda d’aquest país on la població jove, molt interessada per la moda, segueix les tendències internacionals i valora positivament les marques de moda europees. En aquest context, les empreses participants – Bóboli, Escorpion, Lola Casademunt, Massana, Punto Blanco, Sita Murt, Yerse i Avet – han tingut l'oportunitat de celebrar una trentena de reunions amb distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de moda del país. A més, les marques catalanes han realitzat un retail tour pels principals centres comercials de la ciutat d’Almaty – Sacks fith Avenue, Esentai Mall, Mega Centre, Luxus o Dostyk Plaza – que els ha permès conèixer l’oferta local per tal d’identificar oportunitats concretes per a la internacionalització de les marques catalanes de moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
4 octubre 2023
El Clúster de Català de Moda vol obrir la porta a conèixer el mercat coreà als participants daquesta missió
Clúster Català de la Moda (Modacc)
12 abril 2023
• La trobada comercial se celebrarà el dijous 27 d’abril
• L’organització ha col·laborat amb les oficines externes d’ACCIÓ a Mèxic i Dinamarca per captar nous mercats
• BOHODOT, DOCOR i Infinit Denim, entre les noves marques que participen en aquesta edició