Clúster Català de la Moda (Modacc)
Modacc, el Clúster Català de la Moda, començarà l'any 2016 amb nou president i nous projectes, com a resultat de la darrera junta directiva celebrada el 18 de novembre passat.
El clúster català de la moda col·loca al capdavant de la seva entitat Francesc Maristany, fundador i director general de l'operador logístic Grup Met després d'haver ocupat la vicepresidència el darrer any. Francesc Maristany reemplaça al càrrec Bernat Biosca, director general d'Escorpí. Lluís Costa, director general de Guasch Hermanos, substituirà al seu torn el fundador de Grup Met al lloc de vicepresident.
Actualment, Modacc centra la seva activitat en quatre eixos estratègics:
El desenvolupament i lideratge de la comunitat de disseny RIS3CAT: L'àmbit de les Indústries del Disseny és el conjunt format per totes aquelles activitats industrials de Catalunya que tenen el disseny com a factor clau a la seva cadena de valor. En aquest context, la Generalitat de Catalunya, mitjançant l'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa Catalana (ACCIÓ), ha encomanat al Clúster Català de la Moda la dinamització d'aquest àmbit de les indústries del disseny per identificar aquells projectes de recerca , desenvolupament i innovació rellevants, dins de les empreses de moda catalanes, que puguin rebre el suport de Fons Europeus.
D'altra banda, el clúster continua recolzant la fira de productors BSTIM, que té com a objectiu dinamitzar la relocalització industrial a Catalunya, aquest any amb una orientació especialment internacional i amb la participació activa de les principals escoles de disseny de Catalunya al concurs d'estudiants de moda que se celebrarà durant la fira.
Una altra de les línies d‟actuació de l‟associació és elevar la massa social d‟associats. Actualment, el clúster compta amb 130 socis, la majoria dels quals són empreses de moda, encara que també s'hi inclouen companyies que realitzen serveis per al sector. Finalment, el quart eix estratègic de Modacc s'assenta en la internacionalització, en aquest àmbit s'accentua la tasca de les plataformes d'USA i ÀSIA i es posa en funcionament juntament amb l'Agrupació Espanyola del Gènere de Punt, una nova plataforma de venda a països nòrdics.
Finalment, Modacc continua treballant en altres flancs, com la col·laboració i suport de la passarel·la de referència de Barcelona, la 080 Barcelona Fashion, l'organització de missions comercials com USA o Austràlia per al 2016 i la col·laboració amb les diferents escoles de moda de Catalunya per a la preparació dels cursos de formació, entre d'altres activitats.
Modacc és una associació dempreses i professionals de la indústria de la moda. El Clúster neix el 2011 amb l'objectiu de fomentar el desenvolupament competitiu de l'ecosistema tèxtil i moda de Catalunya mitjançant la innovació, la internacionalització, el networking, la formació i la promoció de la moda. Des de llavors compta amb més de 130 membres que representen 1.000 milions d'euros de facturació agregada i més de 5.000 professionals, i continua treballant per potenciar el sector tèxtil com a factor clau en el desenvolupament econòmic de Catalunya.