Clúster Català de la Moda (Modacc)
Modacc cerca noves connexions per a la moda catalana. El Clúster de Moda de Catalunya ha organitzat una missió a Corea del Sud. El Fashion Trend Tour Seül permetrà conèixer de primera mà el funcionament del mercat de la moda a aquest país i se celebrarà del 27 al 29 de novembre d'aquest mateix any.
El Fashion Trend Tour Seül de Modacc és una missió que ha estat organitzada per Modacc (Clúster Català de la Moda) i també el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM/GENCAT), amb la col·laboració d'ACCIÓ.
El motiu principal d'aquesta missió és explorar la dinàmica del mercat de la moda a Seül, cercar inspiració per a les marques de moda catalana i consolidar connexions comercials al territori per poder entrar i saber com operar al mercat de Corea del Sud.
Aquesta activitat s'ha dissenyat especialment per a aquells directius de petites i mitjanes empreses de moda de Catalunya i que exerceixin les seves funcions a l'àrea de desenvolupament de negoci. Com també vol servir de font d'inspiració, un altre dels perfils que s'inclouen en aquesta nova activitat són els responsables de disseny i els responsables de centres de coneixements o altres institucions relacionades amb el món de la moda.
Quant a les accions que s'engloben en aquest nou projecte que tindrà lloc del 27 al 29 de novembre, i que es podrà estendre fins a dos dies més per a aquells que incloguin l'agenda comercial, són les següents:
Totes dues, es desenvoluparan durant els mesos previs a la missió per anar amb un full de ruta clar i d'acord amb les necessitats i inquietuds de tots els participants.
Durant la realització del Tour a Corea, es durà a terme el 'Safari Korea'. Serà aleshores quan els participants estaran acompanyats per un expert de The Hunter. Daniel Córdoba-Mendiola, Soci Fundador i Director Estratègic de The Hunter, serà el que servirà de guia als que viatgin a Corea.
La delegació d'ACCIÓ a Seül també ofereix la possibilitat d'organitzar una agenda amb possibles socis comercials al país si es comunica abans del 30 de setembre.
14 maig 2024
Les empreses de moda catalanes s'inclinen cap a proveïdors de major proximitat a causa dels desafiaments en el transport des d'Àsia i les recents regulacions ambientals
26 abril 2024
Les noves realitats geopolítiques, la manca d'una indústria tèxtil local desenvolupada i l'alt volum d'importacions del sector de la moda al Kazakhstan fan d'aquest país de l’Àsia Central una oportunitat destacada per a l'expansió de les marques catalanes de moda. En aquest context, ACCIÓ i el Clúster Català de la Moda MODACC han coordinat una missió empresarial al Kazakhstan, concretament a la ciutat d'Almaty, la principal metròpoli cultural i creativa del país.
El principal objectiu de la missió comercial ha estat facilitar el contacte entre les marques catalanes participants amb distribuïdors i compradors de cadenes de moda d’aquest país on la població jove, molt interessada per la moda, segueix les tendències internacionals i valora positivament les marques de moda europees. En aquest context, les empreses participants – Bóboli, Escorpion, Lola Casademunt, Massana, Punto Blanco, Sita Murt, Yerse i Avet – han tingut l'oportunitat de celebrar una trentena de reunions amb distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de moda del país. A més, les marques catalanes han realitzat un retail tour pels principals centres comercials de la ciutat d’Almaty – Sacks fith Avenue, Esentai Mall, Mega Centre, Luxus o Dostyk Plaza – que els ha permès conèixer l’oferta local per tal d’identificar oportunitats concretes per a la internacionalització de les marques catalanes de moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
13 desembre 2023
MODACC ha dut a terme el webinar dedicat a explorar les oportunitats emergents a Kazakhstan dins de la indústria internacional de la moda. L'esdeveniment, que va tenir lloc el 5 de desembre de 2023 a les 10:00 hores en format digital, va atraure l'atenció d'un públic interessat a conèixer les dinàmiques d'aquest mercat en ràpid creixement.