Notícies

NOTÍCIES

Modacc acompanya a marques nacionals a les principals fires de moda internacionals: París i Nova York

MODACC

El Clúster Català de la Moda i el Tèxtil, MODACC, ha estat present a les principals fires de moda internacionals, reforçant la visibilitat i competitivitat de les marques en els mercats globals. En aquesta ocasió, MODACC ha participat en les fires Who’s Next i SIL a París, acompanyant a més d’una vintena de marques nacionals, i a Coterie, Magic i D&A a Nova York, donant suport a més d’una desena de firmes del sector.


París: Un epicentre per a la indústria del tèxtil i la moda

Les fires Who’s Next i SIL, organitzades per WSN el passat gener, han consolidat el seu posicionament com a referents en la moda internacional. L’edició d’enguany ha reunit 1.550 marques i ha rebut 38.000 visitants, xifres que suposen un increment respecte a edicions anteriors. Destaca especialment el creixement del 16% en la presència internacional, amb un 49% de visitants provinents de països com Itàlia, Espanya, Índia, Turquia i els Països Baixos.

L’esdeveniment ha servit com a plataforma per debatre reptes estratègics del sector, com la planificació de negocis, la comprensió del mercat i la generació de sinergies empresarials. Així mateix, s’han implementat millores en l’experiència dels visitants i s’ha reforçat el posicionament de la fira com a punt de trobada essencial per a la moda i les indústries creatives. Un dels aspectes clau de la fira ha estat la identificació de noves necessitats del sector i el desenvolupament de solucions adaptades.

MODACC ha donat suport a més d’una vintena de marques nacionals a París, entre les quals destaquen firmes associades al clúster com Escorpion, Massana, Iodena i Two Thirds.


Nova York: Un mercat estratègic per a la moda internacional

Nova York ha acollit les fires Coterie, Magic i D&A, esdeveniments clau per a les marques que busquen expandir-se en el mercat nord-americà.

Coterie, organitzada per Informa Markets al Jacob Javits Convention Center, és una de les fires més exclusives i influents en l’àmbit de la moda femenina. Aquest esdeveniment reuneix marques d’alta gamma i connecta amb compradors de boutiques, botigues de luxe i grans magatzems. En aquesta edició, s’ha potenciat la segmentació sectorial, incloent espais dedicats a marques emergents i tendències estacionals, com la secció "Après-ski" de febrer.

Magic, també organitzada per Informa Markets, es una de les fires de moda més grans dels Estats Units, compta amb edicions a diverses ciutats, incloent Nova York i Las Vegas. La seva versió novaiorquesa continua sent fonamental per al mercat de la costa est, amb una oferta diversa que inclou moda contemporània i urbana per a dones i homes, així com accessoris.

D&A (Designers & Agents), per la seva banda, és una fira independent que posa el focus en marques emergents, sostenibilitat i dissenyadors. Coneguda pel seu enfocament artístic i avantguardista, D&A s’ha consolidat com una plataforma estratègica per a la descoberta de nous talents i la promoció de col·leccions innovadores.

MODACC ha acompanyat més d’una desena de marques nacionals en aquestes fires, entre elles les empreses associades NKN i Gisela. Sita Murt també ha tingut presència en aquesta edició, reforçant el posicionament de la moda catalana en el mercat nord-americà.

Amb aquestes accions, MODACC continua treballant per impulsar la internacionalització de les empreses catalanes del sector tèxtil i moda, facilitant la seva presència en mercats estratègics i reforçant la seva competitivitat a escala global.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies