Clúster Català de la Moda (Modacc)
El proper dijous 23 de març, se celebra la quarta edició del Fashion MarketPlace Day, una jornada de networking digital perquè els professionals del sector de la moda coneguin les característiques dels diversos portals de venda on-line de productes de moda i empreses de serveis que els poden ajudar a potenciar el seu e-commerce.
Durant la jornada, que tindrà lloc de les 9h del matí a les 17h de la tarda, les empreses del sector de la moda podran descobrir com operen les diferents plataformes Marketplace i quines són les seves condicions de cooperació. Coneixeran també les millors estratègies per a fer front als possibles obstacles logístics, operatius i financers que es podran trobar, i tindran accés a d’altres informacions d’utilitat per a potenciar el seu e-commerce en plataformes internacionals. En un moment de creixement sostingut de la venda on-line, les empreses catalanes aposten cada vegada més per multiplicar i diversificar els seus canals de venda digital.
A l’edició d’enguany, es compta amb la participació de més d’una desena de Marketplaces, entre ells: Limango, The Agent, Worten, Faire, Avask Group, Ivalo, Fashwire, Groau, Motion-Fashion, Reveni, Joom, Sevica, Purpos i Shoplikeyougiveadamn. Aquestes plataformes, disposaran de ponències de 25 minuts, on presentaran els seus punts forts i tota aquella informació d’interès per a les marques de moda catalanes i d’arreu de l’Estat. A banda d’això, tots els assistents podran agendar reunions individuals amb els representants dels marketplaces al llarg de tot el dia i també durant els 30 dies següents, ja que la plataforma romandrà oberta per totes les marques que vulguin revisar les presentacions i descarregar els documents dels expositors.
A poques hores de tancar les inscripcions ja s’han inscrit més de 100 marques de tot tipus de categoria (moda de dona, home, accessoris, calçat, infantil, etc.), des de les més consolidades fins a startups. D’entre les confirmades hi ha Yerse, Lola Casademunt, Aldo Martin, Boboli o Docor entre d’altres.
El Marketplace Day està organitzat per l’Associació Espanyola del Gènere de Punt (AEGP) amb la col·laboració del Clúster MODACC, la Fundació Fitex i el departament d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya. La jornada és oberta a tothom i gratuïta per a les marques que pertanyen a les entitats organitzadores. Es poden formalitzar les inscripcions a través del web https://www.accelevents.com/e/fashion-marketplace-day#agenda
14 maig 2024
Les empreses de moda catalanes s'inclinen cap a proveïdors de major proximitat a causa dels desafiaments en el transport des d'Àsia i les recents regulacions ambientals
26 abril 2024
Les noves realitats geopolítiques, la manca d'una indústria tèxtil local desenvolupada i l'alt volum d'importacions del sector de la moda al Kazakhstan fan d'aquest país de l’Àsia Central una oportunitat destacada per a l'expansió de les marques catalanes de moda. En aquest context, ACCIÓ i el Clúster Català de la Moda MODACC han coordinat una missió empresarial al Kazakhstan, concretament a la ciutat d'Almaty, la principal metròpoli cultural i creativa del país.
El principal objectiu de la missió comercial ha estat facilitar el contacte entre les marques catalanes participants amb distribuïdors i compradors de cadenes de moda d’aquest país on la població jove, molt interessada per la moda, segueix les tendències internacionals i valora positivament les marques de moda europees. En aquest context, les empreses participants – Bóboli, Escorpion, Lola Casademunt, Massana, Punto Blanco, Sita Murt, Yerse i Avet – han tingut l'oportunitat de celebrar una trentena de reunions amb distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de moda del país. A més, les marques catalanes han realitzat un retail tour pels principals centres comercials de la ciutat d’Almaty – Sacks fith Avenue, Esentai Mall, Mega Centre, Luxus o Dostyk Plaza – que els ha permès conèixer l’oferta local per tal d’identificar oportunitats concretes per a la internacionalització de les marques catalanes de moda.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
4 octubre 2023
El Clúster de Català de Moda vol obrir la porta a conèixer el mercat coreà als participants daquesta missió