Notícies

NOTÍCIES

L'empresari Pablo Montanaro agafa el relleu de Montserrat Figueras al capdavant del Clúster Català de la Moda

MODACC

  • MODACC aposta per enfortir la xarxa de marques i fomentar projectes col·lectius entre els seus associats.
  • El nou president vol impulsar la creativitat, la sostenibilitat i la digitalització per posicionar el territori com un hub de referència


Pablo Montanaro, director general de la companyia de moda infantil The Animal Observatory, assumeix la presidència del Clúster Català de la Moda (MODACC), en substitució de Montserrat Figueras, consellera delegada de Sita Murt/, que continuarà formant part del Consell i aportant la seva experiència a l’entitat. Aquest relleu, que forma part del funcionament habitual de MODACC, busca garantir la continuïtat de les iniciatives del sector i el creixement de les empreses associades.

Montanaro, qui fins ara era vicepresident de MODACC, ha pres el relleu amb l’objectiu de continuar l’estratègia de l’entitat. Amb una sòlida trajectòria en la direcció general dins de les indústries creatives, Montanaro lidera The Animals Observatory des de 2014, consolidant la seva presència en mercats clau com Europa i Àsia. Anteriorment, va ser Business Manager a Rapp, agència del grup DDB, on va dirigir estratègies de creixement i transformació digital per a grans marques. A més, ha mantingut vincles en posicions de desenvolupament estratègic en escoles de prestigi com l’IED. En aquesta nova etapa, el seu objectiu és contribuir a consolidar Barcelona i Catalunya com un hub europeu de referència en el sector de la moda, recolzant-se en vectors competitius clau com la creativitat, la sostenibilitat i la digitalització.

Una de les principals prioritats de la nova presidència és acostar les empreses del sector de la moda a les indústries creatives, especialment l’audiovisual i el digital, per connectar la creativitat pròpia del sector amb altres llenguatges i generar un impacte més rellevant en el públic. A més, es vol enfortir la comunitat de marques que formen part del clúster i fomentar la seva cooperació per impulsar projectes col·lectius.

Segons Pablo Montanaro, president del clúster: “La meva prioritat és situar Barcelona i Catalunya com un hub de referència per a la moda a Europa, amb l’ambició de portar les nostres empreses a la primera línia del sector. Tenim el potencial per liderar en creativitat, sostenibilitat i digitalització als mercats internacionals. Aquest és un moment clau per transformar la indústria i posicionar-la com un model de futur.

La sostenibilitat, la internacionalització i la digitalització continuen sent grans reptes per a les empreses del sector, i MODACC treballa per oferir respostes concretes a través dels seus projectes i serveis. En aquest sentit, el clúster posarà a disposició de les empreses associades nombrosos recursos per ajudar-les a conèixer i adaptar-se a la nova regulació mediambiental, així com a descobrir noves tecnologies i processos per fer-hi front i convertir la sostenibilitat en un valor estratègic per al negoci.

En l’àmbit tecnològic, MODACC ha iniciat proves amb empreses associades per aplicar la intel·ligència artificial al disseny i màrqueting de nous productes. A més, recentment ha impulsat una plataforma digital compartida per facilitar l’intercanvi de dades d’e-commerce entre els membres del clúster.

La projecció internacional és un altre dels eixos estratègics per al 2025, amb accions enfocades a l’accés a mercats com els Balcans, Alemanya i l’Índia, entre d’altres. A més, la participació en xarxes europees s’ha convertit en una prioritat per a MODACC, que forma part de projectes com CraftIt, Transitions, Fashion Forward, Texad o Just Fashion, tots ells orientats a accelerar la transformació digital i sostenible de la indústria de la moda a Europa. Aquest dinamisme en xarxes europees permet al clúster accedir a coneixement d’avantguarda per impulsar la innovació en les empreses del sector.

La Junta Directiva del Clúster MODACC per al 2025 està formada pel president Pablo Montanaro (The Animal Observatory) i un equip d’empresaris i experts del sector de la moda: Arancha Algás (Boboli), Bernat Biosca (Escorpión), Silvia Viudas (LCI Barcelona), David Dimas (Simorra), Lluis Costa (Guasch), Montserrat Figueras (Sita Murt/), Joan Sánchez (Punto Blanco), Enri Pujol (Eltex), Lluis Jiménez (Yerse), Antonio Egea (Tex51), Cristina Torras (Bohodot), Roser Ramos (Cóndor), David Puyuelo (Coleo), Borja Barbany (Muss&Bonbón), Jordi Ruiz (GrupMet), Marta Coca Ortiga (CCAM), Sílvia Castelló (Qstura), Albert Lorente Reyes (ACCIÓ) i Georgina Bombardó (ESDI).

Amb la voluntat de reforçar la direcció estratègica del clúster, Pablo Montanaro vol ampliar la Junta Directiva incorporant empreses innovadores amb interès en liderar projectes i aprofitar aquesta nova etapa per involucrar grans companyies associades en la presa de decisions de l’entitat.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies