Clúster Català de la Moda (Modacc)
Montserrat Figueras, consellera delegada de Sita Murt/, ha estat escollida nova presidenta del Clúster Català de la Moda (MODACC) en substitució del directiu de la marca Simorra, David Dimas, que finalitza el seu mandat a la presidència del Clúster però segueix a la Junta Directiva com a subsecretari.
La nova presidenta és llicenciada en dret per la UIC, es va formar en ADE a la UOC i, també, va estudiar a la prestigiosa escola de negocis IESE. Figueras, disposa d’una àmplia trajectòria en el sector tèxtil havent estat al capdavant de marques com System Action i l’històric grup industrial Dogi o Nylstar. Actualment, és propietària i consellera delegada de la icònica firma de moda Sita Murt/, un referent nacional del gènere de punt.
La indústria de la Moda contínua el seu procés de recuperació dels efectes de la pandèmia, tot i el complicat entorn macroeconòmic derivat de la inflació que afecta a tots els productes i serveis. Una de les prioritats de la nova Presidència serà l'activació de noves oportunitats d'internacionalització per a les empreses associades a MODACC, cercant nous canals i nous mercats que puguin ser receptius als productes de moda de Catalunya. En aquest sentit, es preveuen accions de prospectiva a Corea del Sud, Estats Units i algunes repúbliques centre asiàtiques, a la vegada que es mantindran accions per accedir a portals de venda digital de moda de tot el món. "La internacionalització va ser el primer factor de dotació de recursos per al 2023 per part de les marques de MODACC a l'informe de perspectives de la Moda Catalana 2023. Des de MODACC hem d'acompanyar a les empreses del sector en els seus esforços per accedir i consolidar-se en nous mercats" explica la nova presidenta de MODACC, Montserrat Figueras.
La sostenibilitat i la digitalització es mantenen com dos dels grans reptes per a les empreses del sector, als quals MODACC vol donar resposta mitjançant els seus projectes i serveis. En aquest sentit, el clúster ampliarà la seva cartera de serveis per ajudar a les empreses associades a conèixer la nova regulació mediambiental, descobrir procediments i tecnologies per donar-hi resposta i construir valor pel negoci a partir de la sostenibilitat.
En el capítol tecnològic, MODACC iniciarà experiències amb intel·ligència artificial aplicada a la previsió de la demanda i la gestió dels estocs de peces de roba al llarg de tota la cadena. En aquesta mateixa direcció, però en l'àmbit del comerç en línia "L'any 2023, volem consolidar el baròmetre de comerç electrònic que hem posat en marxa aquest any i que ens permet compartir indicadors de rendiment dels nostres e-commerce com una eina per a millorar", explica Pau Montanaro, vicepresident de MODACC.
La Junta Directiva del Clúster Modacc d’aquest 2023 la formen, a més de la presidenta Montserrat Figueras (Sita Murt/), els empresaris i experts del sector de la moda Pablo Montanaro (The Animal Observatory), Arancha Algás (Boboli), Bernat Biosca (Escorpión), Silvia Viudas (LCI Barcelona), David Dimas (Simorra), Lluis Costa (Guasch), Josep Ignasi Reixach (Punto Blanco), Enri Pujol (Eltex), Lluis Jiménez (Yerse), Antonio Egea (Tex51), Joan Jordi Piera (Cetriko), Joan Xavier Gabarró (Gavipunt), Cristina Torras (Bohodot), Roser Ramos (Condor), Ezequiel Giró (Giró Gr.), David Puyuelo (Coleo), Jordi Ruiz (GrupMet), Marta Coca Ortiga (CCAM), Sílvia Castelló (Qstura), Albert Lorente Reyes (ACCIÓ) i Georgina Bombardó (ESDI).
Montserrat Figueres vol preservar la filosofia de treball en equip i la implicació activa de tota la Junta Directiva en els projectes de l'entitat, en tractar-se d'un aspecte central de l'ADN del Clúster.