Clúster Català de la Moda (Modacc)
El Showroom de la 080 tanca portes havent assolit acords comercials i una aliança amb la fira de la moda de Nova York.
➢ La quinzena de marques de moda catalana que han exposat al Showroom, moltsatisfetes dels contactes i preacords comercials
➢ La representant de la Fashion Coterie de Nova York, Susan Somerville, proposa portarmarques catalanes a la propera edició de la firaDimarts, 4 de febrer.-
Aquest migdia ha tancat portes la novena edició del 080 FashionShowroom impulsat pel Clúster Català de la Moda (Modacc) amb el suport de la Generalitat de Catalunya, una edició que les marques expositores han considerat de les més exitoses celebrades fins ara. Durant el dia i mig que el Showroom ha estat en funcionament al recinte modernista de Sant Pau, s’hi han realitzat més de tres-centes interaccions comercials entremarques catalanes i compradors d’arreu del món, algunes de les quals ja s’han concretat en acords de venda.
D’entre els acords més destacats destaca l’aliança entre el Showroom i la Fashion Coterie de Nova York, a proposta de la directora de desenvolupament de negoci d’aquesta fira, SusanSomerville. Molt interessada per les col·leccions de les empreses catalanes que ha pogut veure aquests dies en directe al Showroom, Somerville portarà algunes d’aquestes marques a la fira novaiorquesa perquè puguin donar-se a conèixer al públic americà. Una altra de les sorpreses d’aquest Showroom, celebrat en el marc de la setmana de la moda, ha estat l’èxit de la marca Back to eco, una proposta de moda circular basada en la sostenibilitat que participava per primera vegada al Showroom i que ha pogut establir preacords amb agents comercials de Japó, França i Itàlia que espera que es concretin en els propers dies. En la mateixa línia, el director de Maggie Sweet, Carlos Landeira, explica que aquests dies se li han obert possibilitats de negoci a diversos països, especialment a Japó i a Polònia, i valora molt positivament que els compradors tinguin una agenda de reunions ambles marques, fet poc habitual en aquest tipus de fires i que ajuda molt a molt poder tancar acords comercials in situ.
D’altres marques expositores que han participat en totes les edicions del Showroom, com Yerse, Sita Murt o Escorpion, coincideixen que ha estat una edició molt profitosa i que els ha servit per entrar a diversos mercats nous. Tots ells valoren que aquest trade-show hagi tingut continuïtat en el temps perquè, gràcies a això s’ha consolidat i ésconegut cada vegada més per als agents i distribuïdors d’arreu del món interessats en la moda europea. Des del Clúster Modacc asseguren que bona part de l’èxit del 080 Fashion Showroom és la revolució que viuen les boutique multimarca, que les aboca a atraure l’atenció del consumidor amb una millor selecció de marques. Això fa que els agents vinguin a Barcelona predisposats a identificar noves marques i tancar acords comercials. En total han estat una trentena de compradors internacionals provinents de països com Japó, Estats Units, Canadà, Hong Kong, Anglaterra, Itàlia, França, Polònia, Croàcia, Bulgària i laRepública Txeca, que han pogut conèixer de primera mà una quinzena de marques de moda especialitzades en roba de dona de segment alt i complements amb més capacitat exportadora.
Des del Clúster Modacc s’espera que el volum de negoci generat en aquesta edició superi els dos milions d’euros de facturació, i ja han anunciat que en la propera setmana de la moda prevista per al mes de juny, es reeditarà el Showroom, que arribarà a la seva desena edició. El Clúster Català de la Moda (MODACC) plataforma de internacionalització del sector El Clúster Català de la Moda (Modacc) és una organització sense ànim de lucre, que integra gairebé 150 empreses que desenvolupen la seva activitat al voltant del negoci de la moda a Catalunya. Modacc ofereix diverses eines de suport a la internacionalització de les empreses del sector com ara oficines comercials pròpies a Estats Units (Los Angeles) i Àsia (Hong Kong) especialitzades en el sector de la moda. També desenvolupa el International CoachingProgram, un programa d’entrenament exportador per a pimes del sector de la moda.
SERVEI DE PREMSA Lidera Comunicació +34 931 26 34 92 /+34 678 60 84 27 mllansana@lidera.cat
Clúster Català de la Moda (Modacc)
1 abril 2022
Han inaugurat l’acte elpresident del Clúster MODACC, David Dimas, i el secretari d’Empresa iCompetitivitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Castellanos
Clúster Català de la Moda (Modacc)
14 març 2022
24 gener 2022
L’objectiu principal del programa és motivar la transició de les empreses de MODACC cap a un model corporatiu socialment responsable i amb impacte positiu, per tal de fer-les més competitives integrant la sostenibilitat en la seva estratègia empresarial. Aquest programa permetrà capacitar les empreses participants en la mesura dels seus resultats socials i mediambientals i a conèixer la seva contribució als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).