Clúster Català de la Moda (Modacc)
El dijous 20 d’octubre se celebrarà una nova edició del 080 Barcelona Fashion Connect, el showroom organitzat per la Fundació per a la Innovació Tèxtil (FITEX) amb el suport del Departament d’Empresa i Treball, i el Clúster català de la Moda (MODACC). La trobada comercial virtual, que s’emmarca dins de les activitats prèvies al 080 Barcelona Fashion, s’estrenarà amb un format de show televisiu.
L’esdeveniment, que unificarà i centralitzarà les presentacions de les marques participants en un plató, facilitarà que aquestes puguin presentar la seva identitat i col·leccions des d’un mateix espai, en comptes de fer-ho des de les seves seus com en les edicions anteriors.
Aquest format virtual, que comptarà amb la participació d'una trentena de marques catalanes de moda i complements, és una oportunitat per presentar davant de persones compradores d'arreu del món les seves col·leccions per a la temporada vinent i facilitar la internacionalització de la moda catalana.
Al llarg de la jornada, les marques podran explicar online els seus trets distintius i presentar les seves col·leccions durant 15 minuts i, a més, també podran fer trobades bilaterals amb els compradors inscrits: agents, distribuïdors, representants de plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals, amb alta capacitat de compra internacional.
L’objectiu d’aquest esdeveniment és facilitar l’accés a nous mercats; acompanyar les empreses en el procés de transformació digital; i generar oportunitats de negoci internacionals a través de l’exportació de marques de moda catalanes.
Per completar aquest esdeveniment virtual, del 20 d’octubre al 20 de novembre, les marques podran incorporar documents i vídeos d’interès per als agents, a través de la plataforma on se celebrarà l’esdeveniment. A més, les persones compradores amb diferències horàries respecte Europa podran visualitzar els continguts quan sigui més escaient.
El director de Modacc, David García, ha destacat que “el creixement de la Moda Catalana ha de venir necessàriament per l’increment de les vendes internacionals, és per això que la promoció internacional de les nostres marques aprofitant la 080 ha de ser una prioritat ”
El showroom 080 Barcelona Fashion Connect és el primer acte que se celebra en el marc de la 30a edició del 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 24 al 27 d’octubre i que enguany recupera el seu format presencial.
17 setembre 2024
LOLA CASADEMUNT, una marca de Cardedeu amb una gran personalitat pròpia, és l’encarregada de vestir l’equip de vela American Magic. Aquesta acció s’emmarca en la celebració de la 37a edició de la Copa Amèrica, sent-ne Barcelona l’amfitriona aquest any.
13 juny 2024
El passat dimecres 11 de juny, l’Institut Nacional d’Educació Física (INEF) de Catalunya va ser l'escenari de la primera jornada del II Congrés Catalunya Circular, una trobada anual que reuneix agents de l'àmbit públic, privat i tercer sector amb un compromís comú: la consolidació de l'economia circular a Catalunya. Enguany, el congrés s’ha centrat en els sectors dels envasos i embalatges, el tèxtil i la moda, la gestió de residus i la construcció.
3 juny 2024
El sector de la moda ha experimentat un estancament de les xifres de facturació durant el primer trimestre de l'any 2024. Aquest fenomen és degut, en part, al fet que el cicle inflacionari està arribant al seu fi i ja no s'observa el mateix impuls en els preus que s'havien registrat els darrers dos anys. A més, comencen a aparèixer senyals d'un canvi en el comportament dels consumidors, que estan adoptant hàbits de compra més cautelosos, fet que pressiona a la baixa els preus al mercat de la moda. Així ho revela l'Informe encarregat pel Clúster Català de la moda MODACC a Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.