Clúster Català de la Moda (Modacc)
Cent quaranta-cinc compradorsde 26 països d’arreu del món han participat aquest dijous a la quarta ediciódel 080 Barcelona Fashion Connect,el showroom virtual organitzat pel Clúster català de la Moda (MODACC) i laGeneralitat de Catalunya en el marc del 080 Barcelona Fashion.
Els països amb mésrepresentants a l’esdeveniment comercial han estat Alemanya, França i Espanya ambuna vintena de compradors; Austràlia i Regne Unit, amb una dotzena; i PaïsosBaixos i Portugal, amb una desena d’agents. També hi han participat compradorsd’Estats Units, Canadà, Bèlgica Suïssa, República Txeca, Croàcia, Hong Kong,Irlanda, Índia, Itàlia, Japó, Corea del Sud, Polònia, Eslovènia, Turquia, Sudàfricai Taiwan, entre d’altres.
En aquesta ocasió,l’esdeveniment estava centrat exclusivament en marques de moda exterior de donai complements, la categoria de producte que genera més interès de comprainternacional. La vintena de marques expositores han pogut presentar durant 15minuts les seves col·leccions als cent quaranta-cinc compradors, la majoriaagents –una setantena-, distribuïdors -una trentena-, una quinzena de representantsde plataformes d’e-commerce i altres perfils professionals amb alta capacitatde compra.
Les marques expositores, toteselles de moda exterior de dona i complements, han estat Aldomartins, LEAPCONCEPT, PERPETUMMOBILE, ESCORPION, Baluard Barcelona, Miu Sutin, YOLANCRIS, UnaSomiatruites, Sita Murt, Mimochula, DESIGNERS SOCIETY, MUS&BOMBON, NOUMOSCADA, Mirror in the Sky, Guitare, LOLA CASADEMUNT, TORRAS i Los AngelesBarcelona (LAB). Tant els organitzadors com les marques participants han fetuna valoració molt bona del nombre de contactes realitzats durant la jornada,així com de les reunions bilaterals i preacords de venda que s’espera que espuguin concretar al llarg dels propers dies.
En la inauguració d’aquestmatí, el president de Modacc, David Dimas, ha recordat que Catalunya té més de2.800 empreses dedicades a la indústria de la moda que generen un valor agregatde 15.000 milions d'euros i en aquest sentit ha afirmat que “la 080 Barcelona Fashion és una plataformaextraordinària per mostrar el potencial del disseny en moda de Catalunya almón”. Sobre l’esdeveniment 080Barcelona Fashion Connect, el president del Clúster ha desitjat que “els contactes i negociacions de la jornadapuguin ser el principi de relacions comercials, profitoses i duradores un copfinalitzat”.
Per la seva banda, elsecretari d’Empresa i Competitivitat del Govern de la Generalitat, Albert Castellanos,ha volgut destacar que “el sector modacatalà ha aconseguit recuperar bona part del volum de negoci anterior a lapandèmia”. En aquest sentit, ha recordat que 2021 es va tancar amb unincrement de les exportacions catalanes de moda de 24,4% respecte 2020, i “la recuperació de bona part del mercatintern”, amb increments de vendes de prop del 19% respecte 2020. Aixímateix, ha reiterat el suport del Govern, a través del Departament d’Empresa iTreball, amb el sector moda “davant dereptes com la internacionalització, però també d’altres reptes no menors iurgents, com la circularitat i la sostenibilitat, la transformació digital, laincessant revisió de les estratègies i els models de negoci, i de la necessàriaconnexió amb altres sectors, en especial el tecnològic”.
Tot i que l’esdevenimentcomercial en viu s’ha conclòs aquesta tarda, la plataforma es mantindràoperativa durant tot el mes d’abril perquè les marques puguin deixar-hidocuments i vídeos d’interès per als agents, i els compradors amb diferèncieshoràries respecte Europa puguin visualitzar els continguts quan sigui mésescaient o contactar directament amb les marques per acabar de tancar acordscomercials.
El showroom 080Barcelona Fashion Connect és el primer acte que se celebra en el marc de la 29aedició del 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril en formatdigital.
30 abril 2024
Aquest dimarts, en una novaedició del 080 Barcelona Fashion Connect, 150 professionals de 20 països hanparticipat en el showroom virtual organitzat pel Clúster català de la Moda (MODACC), amb el suport del Departament d’Empresa i Treball. La trobada comercial virtual ha mantingut el format de show televisiu de la darrera edició, millorant l’espai en 3D amb elements personalitzats en funció de la marca expositora. Enguany, l’esdeveniment ha estat presentat a càrrec de la periodista de 3Cat i presentadora del canal 324, Bàrbara Arqué.
Al llarg del matí, les 16 marques expositores han presentat durant 15 minuts les seves col·leccions als més de 150 professionals assistents de països com França, Alemanya, Espanya, Bèlgica iItàlia. També hi han participat representants de plataformes d’e-commerce ialtres perfils professionals amb alta capacitat de compra dels Estats Units, Dinamarca, Regne Unit, els Països Baixos, Portugal, Lituània, Irlanda, Mèxic i Canadà, entre d’altres.
Clúster Català de la Moda (Modacc)
8 setembre 2022
Clúster Català de la Moda (Modacc)
14 març 2022