NOTÍCIES

El Clúster Modacc presentarà aquest 2023 un matalàs per evitar úlceres, una plataforma per a gestionar comandes i un software per millorar la venda online de les marques de moda

Clúster Català de la Moda (Modacc)

El Clúster Català de la Moda (Modacc) inicia l’any 2023 liderant tres grans projectes relacionats amb el món de la moda, gràcies al finançament de quasi 300.000€ obtinguts pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme del govern espanyol; el pla de Recuperació, Transformació i Resiliència; la línia de suport a Agrupacions Empresarials Innovadores; i els fons de Next Generation de la Unió Europea.

Les tres iniciatives són, en primer lloc, un matalàs sensoritzat per a la monitorització del descans de persones assistides (CareMatt); una plataforma digital col·laborativa per gestionar comandes (ARTERIA); i un software per millorar la venda online de les marques de moda (FMODA-PIM).

CareMatt, el matalàs sensoritzat per a la monitorització del descans de persones assistides

CareMatt, pretén millorar la qualitat de vida de persones assistides, que degut a les seves condicions físiques, passen una gran quantitat de temps ajagudes i solen manifestar problemes a causa de la manca de moviment. Aquest projecte vol oferir solucions a les persones que s’encarreguen de la seva cura, a través de la sensorització de la funda d'un matalàs.

Aquests sensors de tipus capacitiu ubicats a la funda, detectaran la presència a diferents zones del matalàs, monitoritzant el moviment i alertant de quan és necessari realitzar canvis en la postura del convalescent. A més, les dades diàries extretes del matalàs de la persona permetran establir patrons de moviment, i poder detectar-hi canvis, alertant de possibles problemes com per exemple les llagues o úlceres per pressió.

El projecte, que disposa d’un finançament de més de 92.000€, compta amb el suport de Centriko, fabricant de teixits tècnics en gènere de punt per als sectors de l’automoció, sanitari i llar, entre d’altres; el Centro Stirling, la unitat d'R+D d'un grup d'empreses que pertanyen a la Corporació Mondragón, que investiga i desenvolupa les tecnologies més avançades, eficients i netes al sector dels components i subsistemes per a la llar; i Functional Print, el clúster de la impressió funcional i additiva.

ARTERIA, la plataforma digital col·laborativa per a la millora de la gestió del producte de moda al canal de venda multimarca

L’objectiu és desenvolupar una plataforma col·laborativa interempresa que gestioni la interacció entre les empreses de moda i els intermediaris comercials; que augmenti l’exposició dels seus productes; segmenti l’oferta i els preus per a compradors de diferents països; optimitzi la xarxa de comandes; i permeti un bon control dels estocs, els encàrrecs, les devolucions, etc. A més a més, ARTERIA facilitarà la gestió administrativa dels clients, gràcies a la centralització la documentació com factures, comandes, etc. reduint el número de consultes directes a l’empresa i integrant en un únic espai tota la gestió comercial.

El projecte, que compta amb el finançament econòmic de més de 69.000€, té suport de Boboli, marca de moda infantil; Simorra, marca de moda per a dona; Estilmar, fabricants de roba de bany, esport i corseteria; i Asecom, Associació d´empreses de confecció i moda de la comunitat de Madrid.

FMODA-PIM, el software per a la gestió d’informació de productes del món de la moda en entorns online

El procés de pandèmia ha afectat especialment el món del retail-moda canviant el pes dels diferents canals de venda, físic i online, i accelerant l'increment de comercialització de productes de moda des de plataformes d'e-commerce pròpies o de tercers.

L'objectiu del projecte FMODA-PIM és desenvolupar un programari que permeti a les marques de moda tenir centralitzada la gestió del seu catàleg, integrar l’oferta dels seus productes en diferents plataformes i incrementar les possibilitats de venda.

El projecte donarà lloc a una plataforma accessible des de qualsevol punt que permetrà a les empreses agilitzar i automatitzar la pujada d’informació als diferents punt de venda.

A més a més, disposarà de descripcions multi idioma i els productes es presentaran en varis formats audiovisuals, millorant l’experiència dels usuaris.

FMODA-PIM, que compta amb el finançament de més de 136.000€, té el suport de Intarex, desenvolupadora de solucions informàtiques verticals per a les empreses dels sectors tèxtil-moda, calçat, adobat i òptica; Simorra, marca de moda per a dona; i Aldo Martins, marca de moda per a dona, especialitzada en tricot.

La finalització dels tres projectes està prevista pel dia 29 d’abril de 2023 i el seu ús serà possible a partir d’aquesta data. ARTERIA i PIM, els dos softwares especialitzats en el sector de la moda, s’implementaran a les empeses un cop configurats i CAREMATT, el matalàs sensoritzat, esdevindrà una prova pilot de mida reduïda que servirà de demostratiu.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies