Clúster Català de la Moda (Modacc)
MODACC ha obtingut el certificat Gold Label de l’European Secretariat for Cluster Analysis, que analitza indicadors com el finançament, l’estratègia o la qualificació de l’equip que gestiona l’organització
Divendres, 16 d’octubre de 2020.- El Clúster català de la moda MODACC ha rebut el certificat Gold Label per part de l’European Secretariat for Cluster Analysis (ESCA). Es tracta d’un dels reconeixements més prestigiosos del món en l’àmbit dels clústers que certifica l’excel·lència en la gestió d’aquestes organitzacions. Modacc ha assolit aquesta certificació amb al suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Coneixement, i l’ha obtingut juntament amb quatre clústers catalans més: Packaging Cluster, Catalan Water Partneship, Beauty Cluster Bracelona i Secpho.
Aquest divendres al matí s’ha celebrat l’acte de reconeixement a aquestes organitzacions, amb la presència del conseller d’Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, de la presidenta del Clúster MODACC, Arancha Algás, i del director David Garcia. El conseller Ramon Tremosa ha destacat que “per Catalunya, tenir uns clústers distingits és molt important perquè quan se superi la pandèmia les oportunitats tornaran molt ràpidament i cal estar preparats i ben posicionats”. Per la seva banda, el director de MODACC David Garcia ha afirmat que “ser útil a les empreses de la cadena de valor per a la qual treballes, ser innovador, viable econòmicament i mantenir una gestió rigorosa són aspectes clau per sostenir l’excel·lència d’un clúster .”
Per rebre l’acreditació Gold Label s’analitzen 30 indicadors dels clústers relacionats amb el finançament, la governança, l’estratègia, la composició (que a l’organització hi hagi presència de multinacionals, pimes, startups, universitats o centres tecnològics) o la qualificació de l’equip que el gestiona. El fet de comptar amb aquest certificat permet als clústers augmentar la seva visibilitat i posicionament internacional, així com l’accés a nous punts de trobada amb altres clústers punters europeus per dur a terme projectes conjunts i processos de millora.
L’acreditació Gold Label l’entrega l’European Secretariat for Cluster Analysis (ESCA), associació amb seu a Berlin que agrupa més de 200 experts en clústers i gestiona els processos de certificació i que va néixer fruit de la European Cluster Excellence Initiative (ECEI), iniciativa promoguda el 2009 per la Comissió Europea.
Què és un clúster?
Un clúster és una agrupació d’empreses (startups, pimes i multinacionals) i agents de l’entorn (universitats i centres tecnològics) d’un determinat àmbit econòmic que comparteixen recursos, generen sinergies i es projecten internacionalment. Es tracta d’un instrument que permet millorar la competitivitat dels membres que en formen part a partir del desenvolupament de projectes transformadors conjunts i la definició de reptes estratègics per al seu sector. A Catalunya, els clústers representen el 30% del PIB (74.000 milions d’euros de facturació agregada) i generen més de 300.000 llocs de treball. En formen part 2.600 socis, que representen un teixit divers d’actors, ja que un 70% són pimes, un 13% de grans empreses, un 10% de centres de recerca, universitats i proveïdors de coneixement; un 4,5% de startups, entre altres agents de l’entorn. Actualment formen part del programa Catalunya Clústers d’ACCIÓ 29 clústers dels quals 6 ja compten amb el certificat Gold Label.
El Clúster MODACC
El Clúster Català de la Moda (Modacc) és una organització sense ànim de lucre que integra gairebé 150 empreses que desenvolupen la seva activitat al voltant del negoci de la moda a Catalunya i representa 6000 treballadors i 2000 milions d’euros de facturació agregada. Modacc ofereix diverses eines de suport al desenvolupament competitiu de les empreses de l’ecosistema Moda de Catalunya en els àmbits de la innovació, la internacionalització o el desenvolupament de l’economia circular i realitza nombroses activitats de networking per estimular el negoci entre les empreses associades.
17 setembre 2024
LOLA CASADEMUNT, una marca de Cardedeu amb una gran personalitat pròpia, és l’encarregada de vestir l’equip de vela American Magic. Aquesta acció s’emmarca en la celebració de la 37a edició de la Copa Amèrica, sent-ne Barcelona l’amfitriona aquest any.
13 juny 2024
El passat dimecres 11 de juny, l’Institut Nacional d’Educació Física (INEF) de Catalunya va ser l'escenari de la primera jornada del II Congrés Catalunya Circular, una trobada anual que reuneix agents de l'àmbit públic, privat i tercer sector amb un compromís comú: la consolidació de l'economia circular a Catalunya. Enguany, el congrés s’ha centrat en els sectors dels envasos i embalatges, el tèxtil i la moda, la gestió de residus i la construcció.
3 juny 2024
El sector de la moda ha experimentat un estancament de les xifres de facturació durant el primer trimestre de l'any 2024. Aquest fenomen és degut, en part, al fet que el cicle inflacionari està arribant al seu fi i ja no s'observa el mateix impuls en els preus que s'havien registrat els darrers dos anys. A més, comencen a aparèixer senyals d'un canvi en el comportament dels consumidors, que estan adoptant hàbits de compra més cautelosos, fet que pressiona a la baixa els preus al mercat de la moda. Així ho revela l'Informe encarregat pel Clúster Català de la moda MODACC a Kantar Worldpanel, empresa especialitzada en estudis de mercat, a partir d'una mostra de més de 10.000 consumidors de tot l'Estat espanyol.