Notícies

NOTÍCIES

Dos clústers catalans creen una mascareta que permet mantenir el sentit de l’olfacte

Clúster Català de la Moda (Modacc)

Està fabricada amb gènere de punt, té una gran eficàcia de filtració i alhora una major respirabilitat, i compta amb la certificació europea

El Clúster català de la Moda MODACC i el Beauty Cluster, en col·laboració amb la Fundació per a la Innovació Tèxtil FITEX, acaben de llançar al mercat la mascareta “Smellmask”, una mascareta higiènica reutilitzable fabricada en gènere de punt que, gràcies a tenir una major respirabilitat, permet percebre les olors molt millor que no pas les mascaretes higièniques habituals.
Feia temps que des del sector de la perfumeria, a través del Clúster Beauty, havien constatat que l’ús de la mascareta suposava una reducció del sentit de l’olfacte, un fet que podria acabar perjudicant la innovació i l’economia del sector. Per la seva banda, el Clúster Modacc ja va desenvolupar l’any passat, juntament amb FITEX, la Fitmasc; una mascareta ergonòmica de protecció higiènica, rentable i reutilitzable que compta amb un teixit interior certificat que fa la funció de filtre bacterià i que aporta major respirabilitat que les mascaretes de tela. A partir d’aquesta experiència han ideat conjuntament la mascareta “SmellMask”, que ara s’ha posat a la venda.
La nova mascareta té una eficàcia de filtració del 91,4% abans de rentar i del 90,38% després de 20 rentats (la normativa europea indica que l’eficàcia de la filtració ha de ser superior al 70% per a mascaretes higièniques), i pel que fa al seu tret més distintiu, té una respirabilitat de 18 Pa/cm2 abans de rentar i de 20 Pa/cm2 després de 20 rentats (la norma europea indica que la respirabilitat ha de ser menor a 60 Pa/cm2). La composició exterior és de poliamida antibacteriana 100%, i la composició del filtre interior és 80% Polièster i 20% Poliamida. Gràcies al filtre de l'interior, la mascareta facial ha passat els tests europeus 2020 relatius a la filtració bacteriana i respirabilitat.
Per analitzar en detall les avantatges olfactives de la mascareta, el Beauty Cluster ha realitzat un anàlisi comparatiu mitjançant el sistema BAST-24 (Barcelona Smell Test) dirigit pel Dr. Josep de Haro, especialista internacional de reconegut prestigi en ciències sensorials. Els resultats han mostrat clarament la millor experiència per a l’usuari respecte a les mascaretes de tela. Amés, el Beauty Cluster ha posat a disposició d’experts perfumistes unitats de testat de les mascaretes i el resultat ha estat molt satisfactori per part dels principals experts de la indústria olfactiva.
Segons Ivan Borrego, director general del Beauty Cluster: ‘La Smellmask és la mascareta que els professionals de la perfumeria i de la cosmètica estàvem esperant. Ens permet continuar la nostra tasca professional sentint-nos protegits i sense perdre capacitat per detectar olors, reconèixer-los i gaudir del sentit de l’olfacte’.
David García, director general del Clúster Català de la Moda (MODACC) afegeix: “El mètode de fabricació, els materials utilitzats i el compliment dels criteris recollits a la norma espanyola UNE0065 relativa a mascaretes higièniques reutilitzables i les normes europees d’aplicació garanteixen una protecció, adaptabilitat i confort extraordinaris per a l’usuari” .
La mascareta SmellMask està a la venda a través de www.087locallab.com, una plataforma de comerç electrònic que ofereix productes innovadors i de qualitat fabricats per les indústries tèxtils i de la moda de Catalunya amb la col·laboració i l’assessorament tècnic del centre tecnològic FITEX.

Compra-ho aquí

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies