En un moment de transformació constant i davant un consumidor cada cop més exigent, conscient i compromès, la comunicació s’ha convertit en un dels grans reptes per a les marques de moda. Amb aquest focus, el Zoom Marques ha celebrat recentment la seva 12a edició a l’Auditori de Foment del Treball Nacional, amb un programa centrat en les tendències i estratègies comunicatives del sector. En aquesta edició, per primera vegada, Modacc – Clúster Català de la Moda i el Tèxtil s’ha sumat com a entitat coorganitzadora, consolidant així el seu compromís amb la transformació digital del sector moda.
Sota el títol “Com comuniquen les marques de moda? Reptes i tendències”, la jornada va reunir professionals del sector a l’Auditori de Foment per analitzar com les marques de moda poden construir relats amb sentit en un context de canvi constant i davant un consumidor cada cop més exigent, conscient i compromès.
La ponència inaugural va anar a càrrec d’Eduard Pitarch, director creatiu de Hamlet Strategic Makers, qui va destacar el paper de la comunicació audiovisual en la construcció de marques que connectin emocionalment amb el públic. Segons Pitarch, les marques han d’anar més enllà del producte i apostar per imaginaris coherents amb els seus valors i propòsit.
Tot seguit, va tenir lloc una taula rodona moderada per la periodista Maria Almenar, amb la participació de Montserrat Figueras (Sita Murt/), Xavier Berneda (Munich), Iria Pérez (TOUS) i Felipe Cano (The Animals Observatory). Els ponents van reflexionar sobre l’autenticitat com a valor clau, la responsabilitat de les marques a l’hora de
posicionar-se davant dels debats actuals i la necessitat d’una comunicació valenta, estratègica i alineada amb els valors propis.
Segons David García, director de MODACC: "Un dels principals formats d’expressió del sector de la moda és l’audiovisual, un àmbit en el qual estem veient un creixement constant de la seva importància. El nostre objectiu a Modacc és apropar els dos sectors —moda i audiovisual— per aconseguir que els productes audiovisuals de moda es caracteritzin per la seva alta qualitat tècnica i creativa. A través de la nostra tasca, volem ajudar les empreses que no són natives audiovisuals a millorar i aprendre, per tal que els seus continguts siguin cada vegada més professionals i memorables.".
La sessió va evidenciar que la comunicació s’ha convertit en una eina estratègica imprescindible per a les marques de moda, més enllà de la promoció de productes. En un context de canvi accelerat i exigències creixents per part dels consumidors, la jornada va posar el focus en la necessitat de construir relats de marca sòlids, amb valors reals de l’imaginari de cada marca i capacitat d’adaptació als diferents canals, contexts i consumidors. Amb aquest propòsit, el Zoom Marques es consolida com un espai de reflexió i connexió entre professionals de la moda, la comunicació i el sector audiovisual.