NOTÍCIES

Aquest dijous se celebra el Marketplace Day de la moda amb 15 portals online innovadors

Clúster Català de la Moda (Modacc)

Aquest proper dijous, 19 de maig, se celebra una nova edició del MarketPlace Day, una jornada de networking digital perquè els professionals del sector de la moda coneguin les característiques dels diversos portals de venda on-line de productes de moda i empreses de serveis que els poden ajudar a potenciar el seu e-commerce.

Es tracta de la tercera edició de l’esdeveniment, que enguany vol anar més enllà dels portals convencionals i s’obre a nous portals especialitzats en metavers, en moda sostenible i també a les plataformes que ofereixen noves solucions per al retail. Cada vegada més, les marques amb botigues pròpies opten per posar a la venda el seu estoc a internet en portals multimarca com Atterley o Zalando Retail –ambdós seran presents a l’esdeveniment- per aprofitar millor les capacitats de les seves botigues i activar així l’staff i l’estoc de cada punt de venda de la marca.

Una altra de les novetats d’aquesta tercera edició és la incorporació del metavers o móns virtuals a través del Marketplace Metavouga, que crea una realitat virtual que canvia totalment l’experiència de comprar per internet ja que permet “visitar” una botiga a través d’un avatar i emprovar-se roba i accessoris. També s’incorporen per primera vegada portals especialitzats en moda sostenible, una tendència en creixement que cada vegada té més adeptes entre els consumidors d’arreu del món.

En definitiva, doncs, es tracta d’un “Marketplace Day New Concepts” ja que incorpora les plataformes que estan innovant adaptant-se amb gran rapidesa als nous hàbits de consum de moda. El darrer informe sobre Consum de Moda elaborat per Modacc i Kantar ja revelava que l’any 2021 l’e-commerce va seguir creixent fins a representar un 20’8% del total de les vendes (l’any 2017 era només un 6%).

En ponències de 25 minuts, un total de 15 plataformes presentaran els seus punts forts i tota aquella informació d’interès per a les marques de moda catalanes i d’arreu de l’Estat que volen reforçar la seva venda on line en plataformes internacionals. A banda de les ponències, tots els assistents podran agendar reunions individuals amb els representants dels marketplaces al llarg de tot el dia i també durant els 30 dies següents, ja que la plataforma romandrà oberta per totes les marques que vulguin revisar les presentacions i descarregar els documents dels expositors.

Les plataformes que es presentaran aquest dijous són els portals de moda eco i sostenible Staiy, Palanta, Groau, Eco Stylist i  La Vouga. També hi seran presents Ankorstore, que compta amb més de 200.000 comerços minoristes; Faire; Worten; la plataforma del metavers Metavouga; Fairling; i les especialitzades en retail Zalando Retail i Atterley. Com en les edicions anteriors, també hi participaran empreses de serveis tecnològics com Avask Group, especialitzats en impostos d’e-commerce global (un tema que preocupa a les marques des del canvi de normativa internacional de l’any passat), Tradebyte, i Sevica.

A poques hores de tancar les inscripcions ja s’han inscrit més de 100 marques de tot tipus de categoria (moda de dona, home, accessoris, calçat, infantil, etc), des de les més consolidades fins a startups. D’entre les confirmades hi ha Camper, Desigual, Scalpers, Ikks, Punto Blanco, Sita Murt, SKFK, Yerse, Boboli, Natura, Lottusse o Fossil, entre d’altres.

El Marketplace Day està organitzat per l’Associació Espanyola del Gènere de Punt (AEGP) amb la col·laboració del Clúster MODACC, la Fundació Fitex i el departament d’ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya. La jornada és oberta a tothom i gratuïta per a les marques que pertanyen al Clúster Modacc. Es poden formalitzar les inscripcions a través del web https://www.accelevents.com/e/marketplacedaynewconcepts

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies