Notícies

NOTÍCIES

MODACC lidera una missió empresarial als Balcans per obrir noves oportunitats de negoci per al sector tèxtil català

MODACC

Eslovènia, Croàcia i Sèrbia: els nous territoris d’expansió per al sector tèxtil català.

El Clúster Català de la Moda (MODACC), amb el suport d'ACCIÓ, ha organitzat una exitosa missió empresarial als Balcans entre el 17 i el 21 de març, amb l'objectiu d'obrir noves oportunitats de negoci i establir contactes estratègics entre empreses del sector tèxtil de Catalunya i els mercats d’Eslovènia, Croàcia i Sèrbia. La missió va comptar amb la participació de marques destacades com Yerse, Boboli, Punto Blanco, Escorpion, Massana, SurfCar, Gisela i Avet.

Les visites a les principals ciutats balcàniques van oferir una immersió directa en les dinàmiques del mercat. A Liubliana, els participants van iniciar el seu viatge amb un retail tour per la ciutat, seguit d’una visita a Magistrat International, el major retailer de moda a Eslovènia, que agrupa més de 100 marques internacionals de prestigi com Arcadia, Boss, Desigual, Max Mara, Versace i Polo Ralph Lauren.

A Zagreb, es van mantenir reunions amb Liberty (Sportina) i es va realitzar un showroom a Wespa Green Gold, combinat amb un retail tour pels principals centres comercials. El creixement constant del consum, impulsat per una millor renda disponible i l’entrada de grans cadenes de distribució, ha afavorit un augment de la despesa en roba, amb un creixement anual proper al 9%. Aquestes condicions, juntament amb l’ampli ús de targetes de crèdit i compres a terminis, representen una gran oportunitat per a les marques catalanes que desitgen expandir-se en aquest mercat emergent.

Per a les marques catalanes del sector tèxtil, Sèrbia es configura com un mercat de gran interès degut a que es un país amb una població de 8 milions de persones, un terç de les quals resideix a la capital. Aquest mercat destaca per la seva àmplia xarxa de comerços multimarca i una rendibilitat en creixement, amb una part important de la renda familiar destinada a la moda, fet que obre noves oportunitats per a les marques. Un altre aspecte interessant també ha estat identificar del país com una base estratègica de producció tèxtil pròxima (nearshoring). El país compta amb mà d'obra tècnica qualificada i una estructura industrial flexible, la qual cosa ja ha atret marques europees de primer nivell com Calzedonia i Hugo Boss. A Belgrad, les trobades amb distribuïdors i retailers clau han confirmat el gran potencial de Sèrbia com a hub productiu i de negoci per al sector tèxtil català.

Aquestes visites han evidenciat les oportunitats que ofereixen els mercats balcànics, caracteritzats per un comerç electrònic en fort creixement i una demanda creixent a Croàcia i Sèrbia, que s'estan consolidant com a terreny fèrtil per a la venda en línia. Tot i que Eslovènia, Croàcia i Sèrbia presenten mercats de dimensions diferents, tots tres continuen alineant-se amb les tendències de consum europees, posicionant-se com a portes d'entrada a la regió.

Segons David García, director de MODACC: "Aquesta missió ha estat una excel·lent oportunitat per explorar de primera mà les tendències i dinàmiques dels Balcans, una regió amb un gran potencial de creixement per al sector tèxtil. Els mercats dels Balcans estan evolucionant ràpidament, amb un consumidor urbà cada vegada més connectat i una creixent demanda de marques amb una estratègia digital clara."

La missió ha permès a les empreses participants identificar possibles socis comercials i establir relacions estratègiques per a futures col·laboracions. Amb aquestes activitats, el Clúster Català de la Moda reafirma el seu compromís d’impulsar la internacionalització de la moda catalana i de fomentar noves sinergies en mercats emergents.

Recursos

Comparteix-lo!

DESTACATS

NOTÍCIES RELACIONADES

Modificar cookies