Clúster Català de la Moda (Modacc)
A Tunísia, la industria tèxtil i de la confecció és referent en l’economia del país fins al punt que és un dels sectors que genera més ocupació. Per la seva localització geogràfica, és un país proper on les empreses catalanes poden trobar fabricants i proveïdors de proximitat, de ràpid servei i flexibles en el modelatge i les quantitats. Per això, des del Clúster català de la moda Modacc, aprofitant el programa de desenvolupament econòmic pel sector tèxtil tunisià organitzat per ITC (International Trade Center), i amb la cooperació del centre tecnològic Fitex, s’aposta per a la creació d’una aliança estratègica entre empreses catalanes i empreses tunisianes amb l’objectiu de millorar la competitivitat del sector tèxtil i de la confecció.
Precisament, amb la finalitat de promoure les exportacions tèxtils i de confecció entre països, el dilluns 3 d’octubre tindrà lloc a Barcelona una trobada professional entre productors tunisians del sector amb empreses catalanes de la moda. L’esdeveniment, que compta amb el suport d’entitats com el CEPEC (Centre de Promotion des Exportations de la Tunisie), serà en format Showroom on es podran veure exposades peces tunisianes de denim, punt i plana, llenceria, roba de bany, roba esportiva, etc. I alhora, serà també una oportunitat per conèixer nous fabricants i establir possibles acords de col·laboració. Es pot consultar més informació de l’esdeveniment i inscriure–s’hi a través de la pàgina web de Modacc: https://www.modacc.cat/events/showroom-made-in-tunez/
El projecte es fa en el marc del Programa Mundial del Tèxtil i la Confecció (GTEX), organitzat per l’International Trade Center, amb l’objectiu de promoure les exportacions tèxtils i de confecció dels països del Nord d’Àfrica.
El programa GTEX, que és finançat pel Govern de Suïssa i cofinançat pel Govern de Suècia, està previst que es desenvolupi fins al desembre del 2022 i la seva tasca és connectar i promoure les exportacions tèxtils i de confecció dels països d’Àsia Central, Orient Mitjà i el Nord d’Àfrica, per tal d’estimular l’ocupació i la generació d’ingressos al llarg de la cadena de valor. En la fase inicial, el projecte es dirigeix a Egipte, Jordània, Marroc, Tunísia, Kirguizistan i Tadjikistan.
Segons David García, director executiu de Clúster Català de la Moda “El dèficit en la capacitat de confecció a Europa i la necessitat de construir noves cadenes de valor més sostenibles ens estimula per a construir una cooperació estable amb la indústria tèxtil - confecció de Tunísia”.
14 maig 2024
Les empreses de moda catalanes s'inclinen cap a proveïdors de major proximitat a causa dels desafiaments en el transport des d'Àsia i les recents regulacions ambientals
Clúster Català de la Moda (Modacc)
29 abril 2024
El Clúster Català de la Moda, MODACC, ha celebrat per a primera vegada una jornada d’immersió estratègica de la industria de la moda. La trobada, que ha tingut lloc durant els dies 24 i 25 d’abril a l’EcoResort Mas Salagros, ha acollit més de 70 professionals del sector amb l'objectiu d'adquirir coneixements i experiències de líders sectorials, construir comunitat i compartir experiències amb altres professionals del sector, i finalment, generar noves idees i nous projectes per millorar la competitivitat i impulsar la moda catalana.
26 abril 2024
Les noves realitats geopolítiques, la manca d'una indústria tèxtil local desenvolupada i l'alt volum d'importacions del sector de la moda al Kazakhstan fan d'aquest país de l’Àsia Central una oportunitat destacada per a l'expansió de les marques catalanes de moda. En aquest context, ACCIÓ i el Clúster Català de la Moda MODACC han coordinat una missió empresarial al Kazakhstan, concretament a la ciutat d'Almaty, la principal metròpoli cultural i creativa del país.
El principal objectiu de la missió comercial ha estat facilitar el contacte entre les marques catalanes participants amb distribuïdors i compradors de cadenes de moda d’aquest país on la població jove, molt interessada per la moda, segueix les tendències internacionals i valora positivament les marques de moda europees. En aquest context, les empreses participants – Bóboli, Escorpion, Lola Casademunt, Massana, Punto Blanco, Sita Murt, Yerse i Avet – han tingut l'oportunitat de celebrar una trentena de reunions amb distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de moda del país. A més, les marques catalanes han realitzat un retail tour pels principals centres comercials de la ciutat d’Almaty – Sacks fith Avenue, Esentai Mall, Mega Centre, Luxus o Dostyk Plaza – que els ha permès conèixer l’oferta local per tal d’identificar oportunitats concretes per a la internacionalització de les marques catalanes de moda.